wat zijn de redenen dat mensen uit Sri Lanka naar Nederland zijn gekomen en wanneer is dit begonnen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Amadea
9 jaar geleden
In de VOC-tijd (1658 tot 1796) is Nederland daar de aanleider voor geworden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat was de aanleiding?

Antwoorden (1)

De meeste Sri Lankanen in Nederland zijn waarschijnlijk vluchtelingen. Hun reden om hun vaderland te verlaten was de burgeroorlog die van 1983 tot 2009 woedde in het noorden van Sri Lanka tussen het regeringsleger en de Tamil Tijgers, een verzetsgroep die streefde naar een onafhankelijke staat voor de Tamils (het volk dat in het noorden van Sri Lanka de meerderheid van de bevolking uitmaakt)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een reactie op mijn vraag zou ik erg op prijs stellen, rBoest. Je hebt nog maar een uur voordat de vraag sluit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En met rBoest bedoelde ik natuurlijk rBorst.