Wat is de betekenis en/of achtergrond van het logo van Leefbaar Rotterdam?

Marco Pastors, en zojuist die andere meneer van Leefbaar Rotterdam bij Pauw en Witteman, komen in beeld met een speldje op hun revers.
Het ziet eruit als een soort sjaal.
Het logo staat ook op de website van Leefbaar Rotterdam, maar uitleg kan ik niet vinden (ik kom uit een heel ander deel van de Randstad......).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ze hebben als kleuren van dat lint/shawl de kleuren van de Rotterdamse vlag ge/misbruikt.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je het groene lintje bedoelt dat op de site staat bij Steun Leefbaar Rotterdam. Dat lintje geeft aan dat je dus lid bent van die partij of ze steunt. In ieder geval dat je achter ze staat. Net als die roze lintjes voor homoseksuelen. Het is een symbool, geen logo. Het logo is volgens mij dat groene potlood dat een vinkje in het groene stemvakje zet, maar dat weet ik niet zeker (want ik kom helemaal niet uit de randstad)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groen is ook de huiskleur van de gemeente Rotterdam