Is er verschil in uiting van verdriet tussen verschillende volkeren?

sommige volkeren uiten hun verdriet door stil te wenen of in zichzelf gekeerd te zijn. Andere dan weer door luidop te klagen en te wenen.
Is deze houding overgegeven van generatie op generatie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, kinderen volgen het voorbeeld van ouders. Als die zich bij verdriet de haren uit het hoofd rukken, doen zij dat ook. Als hen gezegd wordt dat ze vooral niet mogen huilen bij verdriet, leren ze dat wel af. Hetzelfde met blijdschap. De een zegt "o Leuk" de ander maakt meteen een rondedans. Als kind ga je daar in mee
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tegelijk is er in geluidloze emotie (een klein beetje verdrietig bijvoorbeeld, of glimlachen) vaak een overeenstemming over heel de wereld die ook blinden kennen.