Museumkaart niet op tijd opgezegd, hoe kom ik hier van af?

Ik heb er afgelopen jaar voor gekozen een museumkaart aan te schaffen, voor mijn plezier omdat ik graag zo nu en dan een museum bezoek. Dit jaar is nu om en ik ontving van de stichting museumkaart een behoorlijk dwingende brief, of ik het verschuldigde bedrag van € 51.45 even wil voldoen. Met aangehechte acceptgiro.
In de algemene voorwaarden staat dat ik 4 weken voor dat de kaart afliep schriftelijk via brief of mail mijn kaart had moeten opzeggen. Dit wist ik niet en heb ik dus niet gedaan. Maar na het ontvangen van dit soort dwangbrieven, wil ik eigenlijk geen museumkaart meer.

Wat nu als ik niet betaal? wordt mijn kaart dan automatisch stopgezet, of krijg in incasso toestanden over het te innen bedrag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Algemene voorwaarden Museumkaart

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de overeenkomst(en)
tussen de Stichting Museumkaart ("SMK") en de houder van de
Museumkaart ("Kaarthouder") met betrekking tot de Museumkaart.

De Museumkaart wordt in abonnement afgenomen. Het abonnement wordt
aangegaan voor de duur van één jaar te rekenen vanaf de uitgiftedatum of
de dag waarop de kaart wordt geactiveerd. Na afloop van het eerste jaar
wordt het abonnement automatisch omgezet in een abonnement voor
onbepaalde tijd, met dien verstande dat de Kaarthouder het abonnement op
ieder gewenst moment kan opzeggen, schriftelijk of per email bij de SMK
klantenservice, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

Je kunt je museumkaart dus betalen en direct opzeggen, zodat je er over een maand vanaf bent, ik neem aan, dat je geld terug krijgt voor de 11 maanden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de kaart.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, 10 maanden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
plus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Castle.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan. Meer is er niet over te vinden, wat terugbetaling betreft. Maar aangezien deze regel wat opzeggen betreft, in hun algemene voorwaarden staan, moet er haast wel een terugbetalingsregeling zijn.
Succes.