Waarom eten mensen nog steeds vlees terwijl we weten dat 99% van de dieren onbeschoft (bruut/pijnlijk/mishandelend) behandeld wordt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

mensen hoeven zich er niet in te verdiepen, alles gebeurt in het verborgene, in grote loodsen zonder ramen. mensen zien de plofkippen niet liggen met hun gebroken poten, en ze maken geen uitjes naar de legbatterij vol kaalgepikte opeengepakte kippen. hooguit als er weer een wagen vol dieren waar het bloed uitloopt van de weg wordt gehaald, staat er een stukje in de krant. mensen vinden vlees lekker, en het is erg makkelijk je ogen te sluiten voor de vele misstanden.

Omdat het lekker is?

Ik hou van dieren, vooral als ze lekker gebraden zijn.

As mensen af en toe een abattoir zouden bezoeken, zouden heel wat vegetarischer worden. Daar willen ze niet aan denken bij het kopen van een stukje vlees, dat zo weinig mogelijk op een dier mag lijken.

Struisvogelbiefstuk........eh politiek bedoel ik ;)

In onze huidige Nederlandse maatschappij zit het er zo 'ingebakken' dat we bijna elke dag vlees nodig hebben. De meeste mensen vinden het ook lekker, en denken niet na over wat ze nou werkelijk naar binnen schuiven (of ze willen er niet over nadenken).

Omdat een consument niet geacht wordt om na te denken maar om te consumeren.Hij ziet dat mooi verpakt stukje vlees niet langer als een onderdeel van een wezen dat geademd, gelopen, geleefd heeft.De meeste mensen zouden hun eigen moeder nog opeten als ze maar onherkenbaar aangeboden wordt. Van dat slecht behandelen liggen de mensen ook niet wakker: 'Het zijn maar beesten.' Ik heb me al vaak afgevraagd wie de beesten eigenlijk zijn.

Ja het is lekker en voor niet vegetariërs heel gezond!

Het is niet per definitie zo dat dieren onbeschoft bruut pijnlijk of mishandeld worden... En als je kijkt naar de soort en niet naar individuen, dan zorgt de agrarische sector heel goed voor de soort kip en varken... Want dat is de koe met de gouden eieren, dat mag niet wegvallen...

Waarom niet?Sommige dieren zijn er nu éénmaal om te worden geslacht...daar worden ze voor gefokt.En wat boeit mij dat,hoe ze behandeld worden.Waarom moet dieren het beter hebben dan sommige volkeren?Vlees is lekker...zonder een groot stuk vlees op mijn bord,heb ik niet gegeten.Vlees smaakt nu éénmaal lekkerder als die vleesvervangende rotzooi. (mijn persoonlijke mening hoor)

mensen zijn van natuur vleeseters.

mens is egoistisch.. dat zit nou eenmaal in onze verstand. Dat hebben we nog van de dieren over gehouden.... Daarom eten we nog altijd vlees, het is namelijk lekker.

Het antwoord is net zo simpel als het lijkt : omdat het ontezettend lekker is, omdat de mens een alleseter is, en omdat het in ons menu thuishoort. Alleen, niet zo veel en zo vaak, dat ben ik met je eens. Maar als het aanbod er is, komt de vraag er ook wel, en vice versa. Zou er vandaag een verbod op (bioindustrie)vlees komen en mensen weer zelf moeten gaan slachten of fokken of jagen ofzo, dan werd er gegarandeerd een stuk minder vlees gegeten, meer een natuurlijke hoeveelheid, maar we zouden er beslist niet mee stoppen. Tenminste, ik zou het nog geen microseconde overwegen. Toegevoegd na 2 minuten: Trouwens, echt niet elk lapje vlees op ons bord is mishandeld, geschopt en geslagen hoor. Het is in onze ogen wellicht geen optimaal leven zoals wij ons dat voorstellen (al sluiten ook wij ons vrijwillig in kleine besloten ruimtes op en piekeren we er niet over 'in de vrije natuur' te gaan maffen), maar 'brute, pijnlijke mishandeling' klinkt mij als een beetje (erg) vooringenomen en zelfs opruiend standpunt.

Het is ook gewoon een kwestie van tijd. Driehonderd jaar geleden was je gek als je zei dat slaven ook mensen waren. Dat waren ze niet, dat waren slaven. En als die niet luisterden, kregen ze met de zweep. Dertig jaar geleden was je een geite-wollen-sokkenfiguur als je scharreleieren wilde eten. Dat was maar soft gezeur, je eet gewoon wat er op je bord ligt. Ondertussen hebben de Auschwitz-eieren toch een beetje een bijsmaak gekregen, en zijn scharreleieren hip genoeg om er reclame voor te maken. Nu is de Partij voor de Dieren nog een lachtertje, maar over 100 jaar zijn ze niet meer nodig, dan zijn dierenrechten net zo fundamenteel als mensenrechten of rechten van een kind. Of 200 jaar, dat maakt niet zo uit.

Fysiek gezien zijn de mensen "alleseters" , en kunnen kiezen voor een maaltje zonder vlees of bijproducten hiervan en ook op deze manier voldoende voedingstoffen binnen krijgen. Of we kiezen "met verstand op nul, en zo blind mogelijk gemaakt" door mede de commercie/economie voor geregeld een stuk vlees bij de maaltijd. Weinigen WILLEN weten "wat we feitelijk eten" . Beelden van mishandelde dieren en die via omwegen op ons bordje belanden, kan immers je eetlust doen verminderen ? ;) Dit alles is een kwestie van geweten omtrent thema "dat je ook bent, wat je eet" en weinigen willen dit liever niet beseffen. Hiermee geef ik toe dat ook ik niet volledig vegetarisch eet, zelfs hypocriet kan zijn en hooguit vlees eet af en toe "waar je niet meer aan kan ZIEN dat het ooit een dier was" ;) Toch en ervaar dit ook niet als'zelfkwelling' want de beelden zijn pure realiteit en niet "erger gemaakt", blijf ik geregeld kijken op deze site: http://www.kutwereld.nl/ (naam site doet iets anders vermoeden denk ik? ;)) Wie DURFT dit aan te zien, en heeft het lef om na grondig kijken eens na te denken over je eigen voedsel-KEUZE?

Het maakt de mensen ook niet veel uit hoe de dieren behandeld en geslacht worden omdat ze dat werk door de zwakkeren van de samenleving laten doen.

omdat de aanname dat 99 % mishandeld word niet klopt ,het is vele male erger om een kanarie 3 hoog achter in een kooitje te hebben dan om een kipl of een big in de bioindustrie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100