Wat is het verschil tussen het parlement, de regering en de Staten-Generaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (2)

Staten Generaal is de 1e en 2e Kamer
parlement is alleen de 2e kamer
regering is de ministerraad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
parlement en staten generaal is het zelfde
Aanvulling/correctie:
regering = Koning + ministers

Ministerraad = regering -/- Koning

Kabinet = ministers + staatssecretarissen

Toegevoegd na 10 minuten:
Een parlement is de hoogste volksvertegenwoordiging. (In landen met een president noemt men die hoogste volksvertegenwoordiging het congres).
Die hoogste volksvertegenwoordiging in Nederland noemt men de Staten-Generaal, en die bestaat uit de Tweede Kamer en de Eerste Kamer. Die Eerste Kamer wordt ook wel Senaat genoemd.
Computoon