Wat gebeurt er met dieren die te lang in het asiel zitten?

Je hoort wel eens van die spookverhalen dat dieren dan gedood worden. Ik kan me dat echter in onze huidige maatschappij niet voorstellen. Wat gebeurt er nu concreet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Toen ik in Engeland woonde kenden wij iemand die huisdieren vanuit het assiel overnam en rond liet lopen op haar boerderij...zij was als het ware een derde kans voor de dieren....Maar het meerendeel krijgt inderdaad een spuitje. Zolang mensen huisdieren nemen terwijl ze niet inzien hoeveel moeite dit kost en ze hun huisdieren niet sterriliseren zal dit doorgaan. Ik heb verhalen gehoord van de PETA dat zij de huisdieren een spuitje geven in hun busje terwijl ze je uitrit afrijden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoort het niet officieel, maar ik denk dat het inderdaad zal voorkomen. Men zal dar geen ruchtbaarheid aan geven, vermoed ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb heel lang ik denk 8 jaar voor de dierenambulance gewerkt. ik kwam veel in het asiel bij martin gaus, en altijd zag ik daar de zelfde hond of kat zitten. als de uitlaatrondes waren zag ik dezelfde honden, en de katten in de zelfde verblijven.
ik denk dus dat er na een tijd niets met ze gebeurd, ze worden of geplaatst of overlijden zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dieren te lang in een asiel zitten, gaan ze dood...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die dieren worden schuw of het tegengestelde juist. Vaak zijn deze dieren ook verwaardeloost en zijn dus soms psycholochisch ziek.