kennen ze in rusland/Oekraïne ook dodenherdenking van de II WO?

En/of bevrijdingsdag?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

In Rusland houden ze hun dodenherdenking voor gevallenen uit de 2e Wereld Oorlog op 9 mei. Dit is in Rusland "Victoriedag". Op 8 mei 1945 gaf Duitsland zich over, 9 mei 1945 was dus de eerste dag dat de Sovjet-Unie (Rusland) niet langer in oorlog was en dat vieren/herdenken ze ieder jaar.

Oekraïne is een voormalige Sovjetstaat en kent zodoende kennen ze ook daar 9 mei als herdenkings- en feestdag.