Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wil graag weten, of het gezin raassens- donders met 25 kinderen van een moeder en vader het grootste gezin is van LImburg cq Nederland ??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
625

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat het werkelijke record 27 kinderen is. Ook in Oss woonde een echtpaar dat er samen zoveel kreeg. De laatste toen de moeder 51 jaar oud was. Het betrof de familie Knepfle.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat zijn ze niet. Ik was in 1965 of 1966 bruidsmeisje bij het echtpaar ???? dat 70 jaar getrouwd was en uit dat huwelijk 27 kinderen had. Dat was zoiets bijzonders dat ze volgens mij zelfs de landelijke pers hebben gehaald.
Ze woonden achteraan aan de Tongelresestraat in Eindhoven. Jarenlang wist ik hun naam, en nu kan ik er maar niet opkomen. Ik ben intussen blijkbaar ook oud geworden. ;)
Mocht ik me de naam weer herinneren, dan zet ik die hieronder wel als reactie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens: ik wil met mijn antwoord niet beweren dat dat Eindhovens echtpaar de meeste kinderen had, maar ze hadden er wel meer dan Raassens- Donders. Die 27 kinderen uit dat Eindhovense gezin zijn overigens wel allemaal volwassen geworden. Er zullen ook grote(re) gezinnen zijn, waar een of meer kinderen vóór, of kort na de geboorte zijn overleden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding