Zoals eerder vermeld ligt het voornamelijk aan de kosten van het exploiteren van een pompstation langs de snelweg. Als je over de snelweg rijdt en je moet tanken, is het vaak duurder om de stad in te rijden, dan om iets meer te betalen voor de benzine, in die extra kilometers gebruik je natuurlijk ook weer brandstof.

Het beste is natuurlijk om in je eigen regio waar je weet waar je moet zijn te tanken voordat je een lange rit gaat maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Mensen gaan voor dat kleine nadeel, ongeveer 5 euro op zijn hoogst niet van de snelweg af om goedkoper te gaan tanken... Ze tanken toch wel, vandaar dat ze die prijzen zo hoog kunnen maken... Ze tanken toch wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de exploitatiekosten langs de snelweg hoger zijn dan in de stad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het dure plekken zijn. Langs de snelweg zijn er een beperkt aantal pompstations. De kosten zijn dus hoger.
Daarnaast, als je op de snelweg rijdt en je komt er achter dat je benzine bijna op is ben je gedwongen om de pomp langs de snelweg te gebruiken. Dus het is ook lucratief voor de pomphouder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je vanaf de snelweg moeilijk zonder benzine nog ergens kunt stoppen, dus je koopt gewoon bij elk benzinestation als je het nodig hebt. Ongeacht de prijs. Om deze reden gooien ze de benzineprijs daar omhoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de snelweg rijden de meeste auto's dus wordt er extra winst gemaakt op benzine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pacht voor een benzinestation langs de snelweg is heel erg hoog. Die kosten moeten terugverdiend worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Monopolie positie.
Jij gaat helemaal nergens heen zonder benzine en het tankstation weet dat.
Moet wel binnen het redelijke blijven, anders komen er klachten over binnen en komt voor je het weet de "Muscels van Brussels" (Neelie Kroes) bij je over de vloer om te kijken of je je wel aan de regels houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de mensen op de snelweg toch wel moeten tanken, maakt niet uit of het duur is. Geen benzine, geen reis.
En als je ergens auto's wil vinden die benzine nodig hebben, dan moet je op de snelweg zijn, net als dat in het centrum van een toeristische/drukke stad alle dingen die je koopt duurder zijn, behalve als je in zij-straatjes kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de stad zou je wel even naar het goedkoopste tankstation, maar aan de snelweg kan dat niet. als je op de snelweg bent. moet je tanken als je tank leeg is. en de meeste mensen gaan dan niet nog eerst helemaal naar de stad...