Worden er ook prijzen uitgereikt voor de grootste blunders?

Geen oscar of nobel prijzen maar juist voor slechte prestaties.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

En zo worden ook elk jaar de IgNobel prizes uitgereikt voor het meest onzinnige maar lachwekkende onderzoek dat gedaan is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is echt te triest voor woorden, maar wel lagwekkend, zie de lijst met winnaars in 2009.

Toegevoegd na 2 minuten:
laCHwekken natuurlijk. Bedtijd!

Toegevoegd na 7 uur:
Vroeger had je ook de 'Gouden Eikel' van het consutainmentprogramma 'Ook dat nog!'. Voor de allerslechtst behandelde klacht. Meestal vielen gemeenten in de 'prijzen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ignoble prijzen zijn juist prijzen voor GOED onderzoek. Onderzoek dat je eerst laat lachen, en waarvan je later denkt, 'oh zit dat eigenlijk zo'. Er staat geen enkel slecht onderzoek in die lijst!

Andere antwoorden (5)

Ja, the Razzies, de tegenhanger van de Oscars, maar dan voor de slechtste acteerprestatie :P
Leuk is dat dit jaar Sandra Bullock een Razzie kreeg voor slechtste actrice en twee dagen later een Oscar voor beste actrice :)

Toegevoegd na 1 minuut:
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Raspberry_Award
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een superwijffie is dat toch ook he, en de Razzie dan ook nog in ontvangst gaan nemen en een leuke speach geven, terwijl niemand dat normaal gesproken doet! Respect voor Sandra Bullock!
The Golden Raspberry Awards als tegenhanger van de Oscars, zoals mijn voorganger al omschreef.

In ons eigen land kennen we natuurlijk de beroemde Koude Douche van Tros Radar :)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je vergeet de Loden Loekie, door hetzelfde programma uitgereikt.
De Darwin Awards. Mensen die door domme blunders om het leven komen en daarmee een gunstig effect hebben op de evolutie van de mens. Zij planten zich niet meer voort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een goeie +
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja, de Darwin Awards zijn de enige awards die *altijd* postuum worden toegekend...
En voor de domste en moeilijkse gevallen de Darwin Awards...

Zie die Nederlandse award van het carbiedschieten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor de link
Om dicht bij huis te blijven;
De Loden Leeuw van Tros Radar.

Dit programma schept er kennelijk genoegen in, om mensen "blij" te maken met minder mooie cadeaus, want hier boven noemde iemand ook al het programma.