discrimineert het programma 'weet ik veel' vanwege het buitensluiten van mbo studenten?

Je mag alleen aan dit programma van linda de mol meedoen als je een studie volgt via het hbo of de uni. Ik volg een mbo niv. 4 opleiding en voel mij buitengesloten omdat ik graag mee zou willen doen maar dit niet is toegestaan. Mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Discriminatie is onderscheid maken, is een groep op basis van uiterlijk, geslacht, seksuele voorkeur verbieden om iets te doen of juist apart stellen van de rest.

Deze 'discriminatie' is niet op basis van uiterlijk, geslacht of seksuele voorkeur maar op basis van intelligentie. Je hebt het ook niet over discriminatie als je werk op Schiphol krijgt omdat je te ver weg woont, of over discriminatie als een blinde geen auto mag besturen, of als iemand met een MBO4 opleiding niet wordt toegelaten tot de universiteit, of dat jij niet mee mag doen met de olympische spelen of dat je tussen de 12 en 14 moet zijn om je op te geven voor Wie is de Mol Junior.

Ze willen hier gewoon de slimste exemplaren zodat je de kans vergroot om in de finale ook een heel slim persoon te hebben. Dat jij best slim kan zijn en een grote algemene kennis kan hebben zal niemand ontkennen maar het is geen discriminatie.