Is het geen tijd voor kattenbelasting?

Hondenbelasting bestaat, echter katten veroorzaken veel meer overlast. Is het dan ook geen tijd voor kattenbelasting?

Toegevoegd na 16 minuten:
Daarnaast zitten er meer katten dan honden in het asiel en dat moet ook worden betaald uit gemeenschapsgeld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil niet onderkennen dat katten ook voor overlast kunnen zorgen, maar ik ben wel even heel erg benieuwd waarom volgens jou katten veeeeel meer overlast bezorgen dan honden. Enlighten me!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/betaal-hondenbelasting-terechtmaar-katte-belastingzij.9792
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden springen niet over de schutting om hun behoefte in mijn tuin te doen, katten wel. Daarnaast zitten er meer katten dan hondenin het asiel en dat moet ook met gemeenschapsgeld betaald worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eigenaren van katten zullen het nooit erkennen, maar katten geven (net als honden) enorm veel overlast. Ze zijn in tegenstelling tot honden al helemaal niet te corrigeren. Ook vindt ik het bizar dat de kat van de buren zomaar in mijn tuin kan rondzwerven, slopen en dergelijke. Terwijl men wel kan klagen (indien) mijn hond in mijn huis blaft. Nu blaft mijn hond nooit, dus dat is niet aan de orde. Daarnaast betalen de baasjes ook geen belasting net als honden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom bijna nooit een kat tegen op straat.
Maar die honden.. BLEH. drollen overal, en lawaai en dan in de stad loop je, komen ze tegen je kleren aan..
Cryofiel
14 jaar geleden
Lawaai komt juist van katten. Hele "concerten" geven ze, de hele nacht door, in alle seizoenen. Ze graven al je pas gepote plantjes uit, ze vernietigen je zaaigoed, je schijten je tuin vol.

Het beste antwoord

misschien is het beter om katten en honden voer te belasten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie mijn volgende vraag, lijkt mij namelijk een veel betere oplossing. bedankt voor het idee.

Andere antwoorden (9)

in wat opzicht vindt jij dan dat katten voor veel meer overlast zorgen? Ik vind het geblaf van honden toch een stuk irritanter dan een mauw van een kat en een drol op straat toch net iets vervelender dan in mijn tuin.

Dus nee, ik ben niet voor kattenbelasting en anders had deze er ook al lang geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Dit staat haaks op bestaande trends om de honden belasting af te schaffen.

Blijkbaar is belasting op huisdieren niet meer van deze tijd. Dus een nieuwe belasting in het leven roepen.. Neuh. Slecht plan.

Toegevoegd na 45 seconden:
[quote=http://mijn-kijk-op.infonu.nl/financieel/36315-hondenbelasting-rechtvaardig-of-niet.html]
Hondenbelasting werd bedacht in de middeleeuwen. In die tijd bestond er nog hondsdolheid en ook gaven de vele honden heel wat overlast. Mensen bezaten hondenkarren, voornamelijk de armen maakten daar gebruik van. Om de ziektes te bestrijden en om overlast tegen te gaan, werd hondenbelasting geheven. De hondenbelasting is gebleven, ook toen hondsdolheid naar de achtergrond verdween en toen de hondenkarren allang verdwenen waren. Zwerfhonden zien we in Nederland ook niet echt meer...
[/quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, ik denk eerder dat hondenbelasting afgeschaft moet worden, als zijnde niet meer van deze tijd.
gelukkig komen tegenwoordig steeds meer mensen tot het inzicht dat ook een kat die alleen op eigen terrein buiten komt heel gelukkig kan zijn.
meer voorlichting hierover is zeker op z'n plaats.

verder zal het heffen van kattenbelasting de overlast niet doen afnemen vrees ik.
het geld zal, net zoals de hondenbelasting, in de algemene pot gaan, en niet besteed worden aan voorlichting van de katteneigenaar.
Rieneke1
14 jaar geleden
ja vind ik wel. Er zijn ook veel meer katten dan honden in ons land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad het aantal katten delen door vijfendertig miljard en weg is het overheidstekort na het bankschandaal of de katten. Win win situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o nee die onderbouwing weer. Logica!! Meer katten, dus meer vervuiling, dus is dat duurder.
Of het er ja dan nee tijd voor is, laat ik even in het midden, vooral omdat ik het gevoel heb, dat er met de opbrengst van de hondenbelasting van alles gedaan wordt, behálve meer uitlaat- en losloopgebieden creëeren voor honden....En wat zou je dan willen doen met de opbrengst van kattenbelasting?
Gemeentelijke harkacties in iedereen's tuin om te kijken, of er een onverlaat een drol heeft begraven?

Maar wat me vooral een enorm probleem lijkt : hoe wil je het controleren? Mijn 'theemuts-voeteneindslaper' van 13 komt nóóit buiten, behalve op mijn (heel grote, dat wél)balkon. En om er nou maar trouwhartig van uit te gaan, dat iedereen braaf zijn kattebeest aanmeldt voor de belasting lijkt me 'een beetje dom', zoniet erg naïef - zo dol zijn wij nederlanders nou niet op belasting betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie mijn vraag:

Toegevoegd na 1 minuut:
36 antwoorden, pick yours!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hondenmest ligt op straat en is gevaarlijk voor de volksgezondheid. Kattenmest ligt relatief veilig onder een laagje grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de buren in de tuin die er niet om hebben gevraagd.
Ja, en wel met onmiddellijke ingang.
Katten poep is gevaarlijke voor zwangere vrouwen en niemand is gecharmeerd van de rond zwervende katten.
maar dan ook een aanlijn plicht of binnen houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alwéér deze vraag?

Ik ben bereid kattenbelasting te betalen zodra:

1. mijn poes over straat zwerft (nooit dus);
2. er voorzieningen voor katten worden aangelegd van die belasting, zoals er ook voorzieningen voor honden zijn.

Geen speciale kattentoiletten, kattenspeelweiden etc.? Dan ook geen kattenbelasting.

Wat jij bedoelt, is dan ook geen kattenbelasting, maar een kattenboete. Een boete die je moet betalen als je een kat hebt, waarna er niets van je betaalde geld voor je wordt gedaan. Dat is iets heel anders. Dan moet je eerst bepalen dat het houden van katten een overtreding is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdgeest veranderd continue, dus de vraag blijft actueel, zeker voor de gemeente verkiezingen. Alwaar ik vanavond deze vraag ga stellen.