als jij iemand met een tattoo ziet, kijk je dan met een vooroordeel naar die gene?

Toegevoegd na 3 minuten:
Veel mensen zullen meteen nee zeggen maar denk even goed na voor je antwoord gaat geven

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*diegene
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch een 'goeie vraag'.

Antwoorden (40)

Nee hoor!
Heb zelf ook een hele mooie;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ik heb geen enkel vooroordeel over wie dan ook.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Ikke niet want ik heb er zelf ook een. Maar mijn ervaring is wel dat de meeste dit wel doen. Ik vind dit persoonlijk zeer kortzichtig omdat het inmiddels (de laatste 10 jaar) een modeverschijnsel is geworden wat onder elke laag van de bevolking gezet wordt. Maar je blijft een klein groepje mensen houden die nog steeds vinden dat tatoos alleen maar door asociale mensen wordt gezet. Hoe kortzichtig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van de tatoo af. Als het een beledigend iets is (zoals een hakenkruis) heb ik wel een vooroordeel, andere tatoo's vind ik mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er helemaal van af hoe/waar.....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij ook afhankelijk van de tatoo.
Agressieve afbeeldingen plaats men niet voor niets, daar wl je (denk ik ) iets mee uitstralen, dat doe je dan ook en komt bij mij negatief over.

Wel is het hele 'plaatje' waar je naar kijkt, iemand die een prachtige tatoo heeft maar er verder onverzorgt uitziet maakt ook geen fijne indruk, daar verandert die tatoo niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ik heb er zelf ook eentje en ik ken ook wel wat mensen die er hebben. Ik wil wel altijd even kijken en 'bewonderen'. Niet alles vind ik even mooi, maar de persoon wordt er zeker niet beter of slechter door.
Wil niet zeggen dat ik nooit bevooroordeeld naar mensen kijk, maar dat heeft dan meer met hun hele uitstraling te maken dan met die tattoo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die een mooie tattoo heeft kan ik zeer waarderen, dus maakt me niets uit, maar het gaat me er meer om hoe iemand er in zijn geheel uitziet of overkomt, daarmee bedoel ik of iemand vriendelijk in zijn uitstraling is of bijvoorbeeld agressief, dat beïnvloed mij meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meestal vind ik het wel mooi.
maar als ik iemand zie die er zowieso al wat eng uitziet. en hij zit van top tot teen onder de tatoo`s dan denk ik wel bah wat een engerd. hihi.
maar ik denk dat ik dan dan zonder die tatoo ook wel had gedacht.
maar een gewoon normale tatoo vind ik juist wel mooi. als het maar niet van die overdreven agresieve plaatjes zijn.
14 jaar geleden
Ik vind een tattoeage een versiervorm van het lichaam. Als iemand de behoefte heeft zichzelf uit te drukken door middel van een tattoeage of iets persoonlijks wil vastleggen, het zijn of haar eigen keuze is.
De meeste tattoeages zijn erg mooi en ik stoor me nooit aan tattoeages. Alleen zou ik me wel storen als (kleine) kinderen tattoeages hebben, want een tattoeage is (meestal) voor altijd. Bovendien zou de tattoeage uitrekken door een groeiend lichaam...
Ik denk zelf al bijna drie jaar over het zetten van één tattoeage! Ik twijfel over twee plekken, lastig lastig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad.
Ligt eraan wat voor tattoo. Die man op de foto, lijkt mij wel een beetje vreemd ;)

Maar over het algemeen kijk ik er niet met een vooroordeel naar. Mensen moeten zelf weten hoe ze zich mooi willen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder mens kijkt altijd met een vooroordeel naar elk ander mens. Maar afgezien daarvan, het gaat om het totaalplaatje.
Maar ik kan met niet herinneren dat ik ooit iemand met een opzichtige tattoo heb aangenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel altijd hoe kun je dit modeverschijnsel aan laten brengen wat er vrijwel niet meer af te krijgen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet voor iedereen een modeverschijnsel.
Nee juist niet. ik kan tatoos als ze mooi zijn erg waarderen.
heb er zelf 2 kleine. Zou niet meer willen. Maar soms is het erg mooi gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor helemaal niet. Tegenwoordig is het heel normaal (modeverschijnsel) om een tattoo te hebben.
Kijk wanneer iemand een tattoo in zijn gezicht heeft dan moet ik wel stiekum toegeven dat ik een vooroordeel heb. Maar anders niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het vaak niet mooi en ik zou er zelf geen een willen. Maar als iemand dat leuk vindt, kijk ik niet anders naar die persoon. Tenzij iemand een tatoeage in hals of gezicht heeft laten zetten. Dan denk ik, wil je nou echt de rest van je leven gebukt gaan onder de vooroordelen bij o.a. sollicitaties?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee....ik heb er zelf ook een,en mijn man heeft er in de 30..
een tattoo kan mooi zijn als deze op een goede plek gezet zijn en niet te potsierlijk is.de laatste jaren worden ze steeds mooier,de lijntjes zijn dunner en de kleuren meer natuurlijker..

de tattoo's van zo'n 20-30 jaar geleden zijn nu niet echt mooie plaatjes.op vele mannen borsten staat b.v I Love Mother met een hartje..

Nu zie je veel keltische tekens wat ik persoonlijk veel mooier vindt dan de ingekleurde plaatjes...

Maar dat is net wat de mens wil...

bij het lezen van jou vraag,dacht ik aan de woorden van mijn man,hij zegt altijd:
Ach,de een spaart postzegels en ik spaar tattoo's ..

Ik vindt tattoo's geen vooroordeel,want de buitenkant is verpakking,het gaat om het innerlijk van de mens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen niet, maar er zijn misschien mensen die dat wel doen...! Maar je hebt een tattoo omdat JIJ het leuk vind... en dat doe je niet voor een ander, normaal gesproken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja... **shame on me**

Of ik denk...hmzl een stoere type OF brrr... da`s een engerd!
Als zo`n tattoeman/vrouw helemaal vol zit, vind ik het niet mooi en vraag ik me altijd af... waarom?

M`n partner heeft ook een tattoe, zo`n tribalband om zijn arm en ik vind het enorm stoer + lekker :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, ik wel. Ik kan het niet ontkennen. Ik heb al een bezwaar tegen gaatjes in de oren.
Ik vind tatoeeren raar, iets voor mensen uit oerwouden, maar er zit nu eenmaal iets oerigs in mensen.
Ik neem het mezelf enigszins kwalijk, maar mannen met oorringetjes, en mensen met tattoos, ik heb er moeite mee,
sorry!!!! Want het gaat om de mens, niet om zijn gedrag.
Ik heb hier een levensgroot vooroordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dapper om dat zo te zeggen. plus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terecht ; ik geloof ook maar weinig van wat ik hierboven lees. Alleen de mensen die er in zijn getuind, die MOETEN natuurlijk wel....
Ik heb zelf vier piercings: twee gaatjes in ieder oorlel, ha ha.

Ik zou stiekem best een tatoo(tje) willen, een lieveheersbeestje bijvoorbeeld. Lijkt me gaaf.
Misschien moet ik dat alleen al doen, omdat mijn kinderen en kleinkinderen me dan weer voor gek verklaren. Doen ze toch al, dus dat maakt niet uit.

Nee dus, niets vooroordeel. Behalve als het echt heel erg is. Maar zelfs dan. Het maakt iemand excentriek, maar daarom nog niet slecht.

Als je werk zoekt dan kan ik me wel voorstellen dat niet alles in ieder beroep geaccepteerd wordt. Maar mijn politiezoon heeft een flinke tatoo op zijn bovenarm. Kan best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een hakenkruis hebt, hoef je aan mij de tijd niet te vragen hoor.
Ik negeer je.
Of dingen zoals drie keer 6.

Geen duivelse slechte of met haatdragende tattoos..

Maar voor de rest vind ik tattoos wel mooi.
Ik wilde vorig weekend eentje zetten maar mijn vriend begon al te kotsen..(hij heeft er geen)
Jammer..
Ik ga toch zetten.. het word mijn eerste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, geen vooroordeel. Wel een oordeel. Ik kan wel zeggen dat dat niet zo is, maar mensen die zich op dergelijke wijze hebben laten 'versieren', en dan soms ook nog op duidelijk zichtbare of zelfs niet bedekbare plaatsen, die hebben daar toch duidelijk een statement mee willen maken, en ja, dat statement komt op mij wel duidelijk over. Alleen interpreteer ik het niet per definitie als positief. Meestal zelfs in tegendeel ; hangt sterk van de tatoeage af. Alsmede van de rest van het uiterlijk - want een tattoo komt niet zelden niet alleen.

Net als veel minder elegante gebruiken, is ook het laten zetten van tattoeages omhoog gesijpeld in de samenleving, waardoor je niet meer meteen iemands sociale achtergrond kunt aflezen aan zijn lichaamsversiering, maar ook veel mensen zich hebben laten vertellen dat een tattoo echt iets toevoegt aan je persoonlijkheid. Helaas is dat maar zelden het geval.

Ik ken eén iemand met een heel klein beertje op haar borst dat herinnert aan haar overleden dochtertje, en dat vind ik prachtig. Maar de modegevoelige en vaak onleesbare tekens op enkels en schouders, om maar niet te spreken van de standaard rockscene-tattoes en bovenal de neukpijl op de onderrug roepen in de regel weinig respect bij me op. Noem me gerust een burgertrut ; ik ben beslist niet de enige.

Kortom ; vóóroordelen zijn niet nodig ; welk oordeel je geacht wordt te hebben staat zwart op wit en met onuitwisbare inkt op het lichaam geschreven. Natuurlijk kan de persoon in kwestie na kennismaking dat oordeel gerust verstellen of verschuiven, maar achter het laten zetten zit een idee, een karaktertrek, een persoonlijk 'inzicht', dat zich ook dan niet laat verloochenen.

In de link nog een leuk filmpje met voorlichting uit de sector ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk met een vooroordeel naar mensen die compleet onder de tattoo's zitten. Voornamelijk mannen, erg groot en gespierd en met "woeste" blik op hun gezicht. ;)

Maar mensen met bijvoorbeeld een of twee tattoo's benader ik niet anders dan anders, al hou ik er zelf helemaal niet van.
Mijn vriend heeft er ook een, al vind ik hem er geen persoon voor. Ik bekijk hem er al vanaf het begin af aan niet anders door.

Ik heb wel het idee dat mensen met een tattoo over het algemeen iets stoerder zijn, of tenminste niet verlegen of bangig. Ja, dat is ook wel een soort vooroordeel, eigenlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind een tatoo super. De ene is al mooier dan de andere, maar gelijk hoe ... ik vind ze mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geeft mij meestal het idee dat zo iemand niet nadenkt over hoe zijn tatoeage er over 20 of 50 jaar uit zal zien, als de huid anders gespannen staat.

Bij specifieke afbeeldingen kan dat versterkt worden, bv bij tatoeages van namen en/of fraaie afbeeldingen.

Mijn vooroordeel is dus dat mensen met een tatoeage dommer of minder nadenkend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dan denk ik, wat lelijk... Wat doet die persoon nu als die er spijt van krijgt...

Ik heb meteen een vooroordeel klaar... Ik vind het lelijk, want ik heb nog nooit een mooie tattoo gezien... Nog nooit... en ook zo met ringen en ander metalen lichaamsversiering, ik schaar het onder automutilatie... Je kunt nooit mooier worden dan je al bent, en elke poging om het te verbeteren, ga je er alleen maar op achteruit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor in mijn oog is het ieder voor z'n eigen. Ik zou ook een tattoo laten zetten vroeger. Maar heb later iets van over gehoord en geleest..
Wij moslims moeten nadat je sex hebt gehad, een rituele wassing moeten doen.
(Ghoesl)
En als je tattoo op je lichaam hebt dan ben je hetzelfde ofals je nattedroom hebt gehad. Dus na dat je natte droom heb gehad, moet je Ghoesl gaan doen, dus rituele wassing gaan. Dus als je ttattoo op je lichaam hebt telt dat Ghoesl niet! Want het water gaat daar niet doorheen. Want je hele lijf/lichaam moet nat zijn geweest voor dat Ghoesl telt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Ookal heb ik zelf geen tattoo. Ik heb altijd het idee dat mensen die een tattoo laten zetten er een reden achter hebben. Een betekenis. En tot nu toe is dat ook nog altijd zo geweest, ik heb het ene na het andere mooie verhaal gehoord.

En misschien zijn er ook mensen die het doen omdat ze het mooi vinden. Daar is ook helemaal niks mis mee vind ik.

De een vind een tattoo mooi, de ander loopt graag met killer stiletto's over straat.
Who cares! As long as you're happy!

Toegevoegd na 2 minuten:
even bijwerken.. ik zie nu hele extreme foto's tussen de antwoorden staan. Dan zou ik wel even moeten slikken. En misschien ook wel veroordelen.
Dus het zal toch liggen aan de tattoo. En hoe dat zich eruit ziet op het lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, misschien wel met jaloezie omdat ik het zelf eigenlijk ook heel graag wil maar nog niet durf. (ontwerp ligt al wel klaar hahaha)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eeeh...nee?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Ik zou meteen concluderen dat diegene een beslissing heeft gemaakt voor het leven, en dat die er later, in het verzorginshuis tussen de andere ouderen, vreemd over aangekeken zal worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik naar iemand
met een tattoo kijk,
dan kijk ik naar mezelf;

en als ik naar mezelf kijk,
dan zie ik een tattoo,
en als ik een tattoo zie,
dan zie ik die,
zowel bij mezelf
als bij een ander,
zonder vooroordeel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen vooroordeel, maar wel een mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is de plaats waar iemand hem laat zetten.
zoals in de nek of gezicht vind ik het provocerend overkomen.
En ja dan heb ik een vooroordeel, ik spreek uit ervaring.

Zelf heb ik er ook 2 maar wel op plekken die je "normaal"gesproken niet zo zou zien zitten, gewoon omdat ik het mooi vind. Dit vooroordeel is dus niet omdat ik er op tegen ben, ik vind het zelfs geweldig maar tot op zekere hoogte.

Ik kom uit een visserscultuur en deze kijken er nu eenmaal wat anders tegen aan denk ik, dat scheelt natuurlijk ook wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik heb wel een vooroordeel over mensen met een tatoeage. Ik denk dat je een bepaald 'type' mens moet zijn om een tattoo te nemen. Je moet bijvoorbeeld duidelijk weten wat je wilt, want een tattoo is definitief (in ieder geval heel lastig te verwijderen). Daarnaast, dat neem ik aan, is een tatoeage heel persoonlijk; het zegt iets over jezelf. Vroeger zag je ook dat in bepaalde bevolkingsgroepen en beroepen tattoo's meer voorkwamen dan in andere bevolkingsgroepen en beroepen. Tegenwoordig komt het bij steeds meer mensen voor. Dat is ook een reden dat ik het niet mooi vind, tegenwoordig is het bij sommige meer een modeverschijnsel. Vroeger was het een subcultuur, was het speciaal.
Over het algemeen vind ik tattoos spuuglelijk. Op zich kan ik me voorstellen dat een bijvoorbeeld portier er eentje op zijn gespierde bovenarm laat zetten. Daar vind ik het wel bij passen.Maar een grote op de rug of torso vind ik erg lelijk. En in de nek vind ik het zelfs ordinair staan. Ook boven de billen vind ik het ordinair.
Maar goed, een tatoeage is slechts een onderdeel van de persoon. En het zegt verder weinig over de persoon als geheel. Ik zie het dus niet als beter of slechter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in sommige landen wel daar is een tattoo een teken van dat je in de gevangenis hebt gezeten, mensen in bijvoorbeeld landen in azië die naar de gevangenis gaan laten daar meestal door zichzelf een tatoo zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Licht eraan hoe groot en wat voor een tattoo,maar het is maar net wat je mooi vindt toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel vooroordelen, zoals bijna iedereen. Zeker over tattoos.
Ik zit zelf voor de helft van mijn lichaam al 13 jaar 'ondergekalkt' naar mijn eigen smaak en ik vindt het nog elke dag prachtig! Mijn omgeving vindt het niet zo denderend, maar ik trek me er nu niks meer van aan omdat het om mijn emotie gaat en niet die van hun.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik moet wel zeggen dat de reacties van mensen minder worden naarmate je ouder wordt.. Toen ik net 16 was kreeg ik vaak negatieve reacties, en nu ik 31 ben alleen maar positieve..