Kan een adres een huisnummer hebben als 569-575?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Het gaat dan meestal om een groot (bedrijfs)pand, dat in de toekomst nog verdeeld kan worden in verschillende bedrijven of woningen, dus adressen met individuele huisnummers. Een voorbeeld is het adres "Keizersgracht 569-575" in Amsterdam. Dat adres is een van de resultaten als je googlet met dit huisnummer. Toegevoegd na 13 minuten: Het is ook mogelijk dat, wanneer het grote pand in de toekomst wordt afgebroken, er in plaats daarvan kleinere individuele panden worden gebouwd. Om dan niet te hoeven werken met huisnummers met toevoegingen (569 a, 569 b, etcetera) zijn er aan (de locatie van) het grote pand al meerdere huisnummers tegelijk toegekend. Toegevoegd na 26 minuten: Natuurlijk is het ook mogelijk, dat er in het verleden op de plek van het grote (bedrijfs)pand verschillende panden/woningen/bedrijven met individuele huisnummers zijn geweest. Om bij de bouw van het nieuwe pand een grote en dure omnummeractie (van de hele straat) te voorkomen, zijn toen alle bestaande huisnummers aan het grote pand toegekend.

Ja hoor, dat kan, weet ik uit persoonlijke ervaring. Mijn oma woont in een appartementencomplex en zij heeft dat ook. De eerste cijfers zijn dan het cijfer van het gebouw. Na het streepje is het nummer van het appartement waar de persoon woont. Dus als dit 575 is, dan is het bijvoorbeeld 5e etage, 75ste appartement. Ten minste, zo werkt dat waar mijn oma woont.