Hoe gedraag je je als je alleen een kroeg ingaat?

Heb binnenkort een jamsessie in een kroeg, natuurlijk hebben al mijn vrienden die avond iets anders en ik zal er in mijn eentje op af moeten. Nog nooit gedaan, ga altijd met een groepje of iig toch met z'n tweeën. Zie er wel een beetje tegenop, iemand tips om mijn zenuwen te kalmeren?

Toegevoegd na 2 dagen:
Dankzij al jullie tips is het vanavond helemaal goed gegaan. En tot mijn grote vreugde kwam ik meteen bij binnenkomst een oud collega tegen! (dat hielp ook erg natuurlijk) Bedankt allemaal!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem instrument mee en ga lekker mee jammen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, duh, daarom ga ik er ook heen. Kan er niet onderuit om mee te doen maar daar vul ik niet de hele avond mee, voor het begint moet ik er al zijn om me te 'melden' en ik zal ook niet meteen na mijn spraakmakende optreden wegrennen. (moet toch complimentjes in ontvangst nemen.... ;-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dan is het helemaal makkelijk. Muzikanten onder elkaar kunnen toch altijd ergens over lullen! Dan zou ik mij helemaal geen zorgen maken! Gewoon gaan, lekker meespelen en met de muzikanten gezellig een biertje drinken, gespreksstof genoeg na een avondje spelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook wel weer zo. Ik houd van muzikanten :-). Misschien juist daarom goed dat mijn vrienden dit keer niet kunnen, zit geen muzikant tussen... allemaal sporters... *zucht*

Het beste antwoord

Straal in ieder geval geen onzekerheid uit want dan sta je de hele avond in je uppie..
Ga lekker aan de bar hangen, bestel je favo drankje en swing lekker mee.. dan komt het contact met anderen vanzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

kijk eerst even om je heen . mischien zie je mensen aan de bar zitten waar je wat mee kan kletsen ofzo.
of ga eerst even wat drinken en probeer wat contact te krijgen met andere mensen.
14 jaar geleden
Zoals je al aangaf gaat het om een jamsessie. Hierdoor ontmoet je wellicht, voor jou, interessante mensen. Ga met ze babbelen over hun instrumenten of muziekkeuzes. Dikwijls is het onder lot/soortgenoten een hele verrassende avond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geniet lekker van de muziek. Je kunt er helemaal in opgaan of je kijkt eens om je heen wat anderen er van vinden. Maak een babbeltje, bied iemand een drankje aan en geniet lekker. Als je plezier hebt en geniet van het moment, heb je vast zo contact met anderen (als je dat wilt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe, als je binnen komt alsof je bekenden verwacht te treffen, kijk goed de ruimte rond (kan je meteen zien welke mensen je leuk lijken), kijk geregeld op je horloge en naar de ingang, het zou toch kunnen dat er wel bekenden van je binnen zullen komen. Bestel een drankje en zeg tegen iemand die jou wel leuk lijkt om mee te praten, dat je verwacht had dat er kennissen/vrienden van je zouden zijn, dit kan het begin van een (leuk) gesprek zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem mij mee, dan hoef je niet alleen :) Ik ben altijd wel in voor een jamsessie. moprod@gmail.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bachremedie Rescue druppels; is een homeopatisch kalmerend middel (tegen allerlei angsten).

Ik gebruik het bij sollicitaties en heb vrienden ermee geholpen bij rij-examens.

Maar je kunt het ook gewoon zonder hoor; gewoon jezelf zijn en je hebt de avond van je leven. Iedereen vraagt zichzelf af wat een ander van hun vindt, dus je bent niet de enige die zich onzeker voelt in een kroeg.

Dat je alleen bent brengt daarin geen verandering in. Met vrienden voel je je misschien anders maar je bent dezelfde persoon. Alleen dwing je meer respect af, dan met een groep. Dus geniet van wie je bent.