Is er in Hongarije een illigaal drugscircuit?

7 maanden geleden
tinus1969
7 maanden geleden
Vast wel. Hoezo?
gert123456
7 maanden geleden
...dez vraag die stel ik omdat in Hongarije een uitgesproken beleid is tegen drugs...ik vraag mij derhalve af hoe ze daar een eventueel illigaal circuit te lijf gaan....en in hieverre het binnenshuis dan toch al dan niet getillereert wordt. Mede ook ingegeven doordat bijvoorbeeld de EU al eens sterk aggeerde tegen dit strenge beleid.
crispy
7 maanden geleden
Wat is de vraag achter je vraag? Wil je aanwijzingen krijgen hoe je in Hongarije aan een joint kunt komen?
TurfGraver
7 maanden geleden
Het bezit, verkoop en de consumptie van drugs zijn ten strengste verboden en worden bestraft met een gevangenisstraf die, al naargelang de hoeveelheid drugs, varieert van 5 tot 10 jaar. In al de gevallen kan de betrokkene het land niet verlaten tot de gerechtszaak is afgerond (dit kan een langdurig proces zijn). Er wordt geen onderscheid gemaakt in het Hongaarse recht tussen diverse illegale drugs. Heroïnegebruik heeft op juridisch vlak dezelfde gevolgen als cannabisgebruik. Ik zou mijn verblijf maar nuchter meemaken (niets mis mee).

Antwoorden (2)

Drugs is overal ! Er is een illegaal drugscircuit in élk land.

Zelfs in Nederland, waar zeer veel gedoogt en de straffen relatief laag zijn is er nog een aanzienlijk illegaal drugscircuit.

In landen, waaronder dus ook Hongarije die er een heel streng beleid wordt gevoerd, daar wordt ook drugs gebruikt, alleen speelt het daar nog meer in het verborgene/illegale af.
Jazeker is er een illegaal drugscircuit. Daar zijn Nederlanders ook onderdeel van, en op het Sziget festival een paar jaar geleden zijn die gepakt en ze zitten nu een (in hoger beroep onlangs nog verminderde) straf van 5 jaar uit.
7 maanden geleden