Ik ben aangehouden door een agent omdat ik een stuk over een verdrijvingsvlak reed. Kost me dat een punt van het rijbewijs?

Ik reed op een verdrijvingsvlak (ja ik weet het heel stom) en toen hield een agent me aan en gaf me een boete. De boete moet ik nog krijgen. Gaat er nou een punt af van m'n rijbewijs?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, voor zo een "kleine" verkeersovertreding gaat er geen punt af. Daarvoor moet je het wel wat bonter maken, zoals je kunt lezen via bijgevoegde link.
http://plazilla.com/hoe-werkt-het-puntenrijbewijs
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Boete is €220 vind ik toch geen kleine overtreding maar kost geen punt
jc54
10 jaar geleden
In Nederland betaal je absurd hoge boetes voor relatief kleine overtredingen.