Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je door de ingang van de bus ook uitstappen?

Omdat sommige buschauffers het niet willen hebben, maar sommige ook wel weer

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (8)

Nee, dit is waar de mensen die een kaartje moeten kopen bij de chauffeur instappen!

Het is dus vervelend als jij daar eerst nog even langs wil gaan, gewoon achter uitstappen dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als er geen rij wachtende bij de ingang staat is het over het algemeen wel goed, of als er een grote groep staat bij de uitgang en jij dichterbij de ingang zit dan wordt het ook wel eens toegelaten.

Dit is ter inzicht van de busshauffeur zelf. Ik heb wel eens gehad dat de bus overvol zat en ik voorin en ik zonder pardon naar achteren werd gestuurd en mij dus door de menigte mocht wurmen om bij de uitgang te komen.

Maar in alle normale situaties wordt je geacht gewoon bij de uitgang er uit te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij moet je officieel achter uitstappen. Maar bus-chauffeurs zijn ook praktische mensen, snappen ook wel dat die regel erop gericht is dat uitstappers niet de instappers in de weg lopen, dus als er niemand (meer) hoeft in te stappen, vinden ze het vaak wel oke inderdaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, over het algemeen niet.
Vaak staat het toch al in de bus aangegeven dat het niet mag?
Nou, dan ligt het dus niet aan de chauffeur.

Dat het van sommige chauffeurs wel mag, komt omdat dat vaak ook gewoon redelijke en aardige mensen zijn, die soms wel zien dat het makkelijker is.
Die laten bijv. vrouwen met kinderwagens ook door de uitgang instappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Regelmatig maak ik gebruik van de bus. Bij het uitstappen maak ik zowel gebruik van de in- als uitgang waar je het dichtste bijzit. De buschaufeur zal er niet moeilijk over doen als je door de ingang wil uitstappen. Maar als er passagiers willen instappen lijkt het mij net zo handig om via de uitgang de bus te verlaten om instappende passagiers niet te hinderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Officieel: nee, dat mag niet. Tenminste, dat is één van de huisregels van (vrijwel?) alle lijnbusmaatschappijen in Nederland. Instappen moet bij de voorste deur om kaartjescontrole mogelijk te maken, en dan is het alleen maar logisch om achter uit te stappen, zodat uitstappen en instappen tegelijkertijd kan gebeuren.

Als een chauffeur het wel goedvindt, is dat alleen maar aardig. Over het algemeen zal een chauffeur het alleen goedvinden als geen of zeer weinig mensen willen instappen, en degene die vraagt om voor uit te stappen alleen is. Op die manier worden opstoppingen bij de deur nog steeds voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In principe is het niet de bedoeling dat wanneer je de bus uit wilt, door de "voordeur" naar buiten loopt, dit komt de stroom van de passagiers niet ten goede.

Als er niemand in hoeft te stappen en de bus zit vol, is het logisch dat er ook mensen door de voordeur uitstappen.

Zelf ook wel een paar keer gehad om net nog een overstap te redden (bus uit, tram in), even aan de buschauffeur vragen of ik voor uit mocht stappen om de tram te halen. Nooit een probleem geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt een beet aan hoe druk het is stad of platteland
in bijvoorbeeld Friesland maken ze er geen groot probleem van
maar in een drukke stad kan ik me voorstellen dat dit wat meer ingeburgerd is om verplciht achteruit ui te stappen.
ook al zou de bus leeg zijn het is gewoon ingesleten.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing