Groeiende intolerantie voor andere bevolkingsgroepen en andersdenkenden. Daardoor verdeeldheid in de samenleving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (33)

Geldgebrek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker weten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geldgebrek ???? In één van de meest welvarende landen ter wereld, waar niemand honger hoeft te lijden ? Foei toch !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom heeft Nederland dan zo veel voedselbanken nodig, denk je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat men boven zijn stand heeft geleefd door te veel en te dure leningen af te sluiten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms hebben mensen ook gewoon pech in hun leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je zelf eigenaar van je lotsbestemming kan worden. Kost alleen wat moeite...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb jij geen pech maar geluk of mazzel.
Ik ken wel trieste gevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn er natuurlijk wel, zeker met een slechte economie. Toch kunnen veel mensen meer doen om het heft in eigen handen te nemen. Ik denk dat er ergere problemen zijn in Nederland...
Is politiek, maar de linkse overheersing. Voor de rest is het wel prettig hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk GV is links. Zie je wel vaker met vragen en antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jtapa, zo is als ik het ervaar de laatste 30 jaar. Maar het volk trapt er in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het volk trapt waarin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom zeg, rechts is al eeuwen aan de macht in Nederland. Dat heb je zeker niet door. Als links aan de macht was dan hadden die enorme loonverschillen niet, waren en geen bonussen, was het met het milieu beter gesteld, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@enzoenzo: Dat is het, eh? Mooie idealen wijken voor het grote geld. Het is van alle tijden en zal altijd zo blijven. Maar links heeft ook niet alle oplossingen. Kijk maar naar het grote experiment van de 20e eeuw: de Sovjet Unie. Linkse arbeidersparadijs als je de brochure gelooft. Maar de werkelijkheid was toch anders. Iedereen was er gelijk: even arm en je moest je smoel houden anders was het een gratis reis naar Siberie of erger. Nee, de politiek is en zal altijd compromissen sluiten. Links en rechts moet elkaar in het midden vinden en daar de beste oplossingen zoeken. Aan extremen heb je helemaal niets...
WElke kant moeten we op? Landbouw en veeteelt behouden kan niet meer. Hoe komen we daar vanaf!!
Brabant komt om!!! De boeren hakken bomen om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gezondheidszorg!
Door bezuinigingen is het niveau niet meer zo hoog (internationaal gezien) dan het vroeger was en de wachtlijsten zijn vaak enorm lang (operaties, transplantaties).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat er meerdere belangrijke problemen zijn... en jammer genoeg is er niet een die het belangrijkste is..!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat de dijken sterk en hoog genoeg blijven om de zee tegen te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verkeer in Nederland, dat elke dag meer en meer vast loopt, alle oplossingen lopen achter de feiten aan, zelfs op een zondag loop je de kans in een file terecht te komen!
Het kost het bedrijfsleven miljarden!
En een oplossing is niet voorhanden.
Hoe moeten we verder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens Ed! +
Te weinig respect voor de individu.

Daardoor ontstaat teveel onrust, de politiek is een afspiegeling van de maatschappij.
Ook het gevoel (of waarheid) van onveiligheid.

Om eerlijk te zijn, is het gebrek aan respect het gevolg van de huidige methode voor opvoeding.

Dus mijn werkelijke antwoord, verkeerde methode voor opvoeding van onze jeugd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste probleem in Nederland is eigenlijk wat we in de hele Westerse wereld een beetje zien :

De welvaart die we nu kennen is een rechtstreeks gevolg van de industrialisatie in een kapitalistisch systeem. Voor de meeste mensen heeft dat veel zegen gebracht, maar het proces doorloopt een aantal fasen tot je zo ver bent dat inderdaad een samenleving is gecreëerd waarin de meeste kinderen het iets beter hebben dan hun ouders, de welvaart elke generatie groeit en niemand meer in de goot hoeft te creperen en te bedelen.

Niemand weet echter wat er NA die laatste fase komt of moet komen. Het enige dat we merken is dat er geen status quo komt, en het systeem hier en daar aan zichzelf ten onder begint te gaan. Het sociale netwerk zorgt dat weinig mensen buiten de boot vallen, maar neemt ook de saamhorigheid en verantwoordelijkheid voor elkaar weg en trekt profiteurs aan. Het milieu heeft een paar flinke klappen te verwerken gekregen die we ook zomaar niet kunnen oplossen, en in grote delen van de wereld is de industrialisatie nog maar net begonnen !

Alle problemen die dit met zich meebrengt, vragen om een oplossing die eigenlijk (nog) niemand heeft. Dat de bergen niet hoger kunnen groeien dan ze gedaan hebben snappen we inmiddels wel, maar vrijwel niemand is bereid iets in te leveren of een stapje terug te doen om en beter evenwicht te vinden ; individualisme en egoisme liggen vlak bij elkaar.

Het basis-probleem in Nederland - en vrijwel alle andere westerse landen - is dus dat we aan het eind zitten van het industrieel tijdperk, en nog niet weten wat we daarmee aan moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit had mijn antwoord kunnen zijn, alleen heb jij mooiere woorden gebruikt. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen stoppen met babies maken zodat er geen jongeren meer kunnen komen. het zijn niet die jongeren, lieverd.
Het zijn de ouders..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, goed voorbeeld doet volgen. Slecht ook... :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach Vahel, maak je geen zorgen. Alle oudere mensen die mopperen op de jeugd, zijn vroeger ook jong geweest en hebben dingen gedaan die in die tijd niet mochten.
Dat hoort toch ook een beetje bij jong zijn, grenzen verkennen. Als de ouders en de omgeving maar bijstuurt, dan komt het allemaal goed.
Ik vind het trouwens heel leuk dat jongeren meedoen met Goeievraag !!!
groetjes......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf 21 ;-)
Dat is eigenlijk voor iedereen persoonlijk vind ik. Voor mij is dat criminaliteit cq veiligheid! Verder de gezondheidszorg gaat t ook steeds slechter mee,met alle gevolgen van dien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland word volgebouwd, er is al bijna geen"echte"natuur meer, en als het zo door gaat word nederlands één grote stad. Daarnaast is de extreem slechte muziek die er op de radio word gespeeld een serieus probleem aan het worden :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geert Wilders en de mensen die denken dat hij de oplossingen zal aandragen voor de problemen die hij zelf creëert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De liefdeloosheid en het egoisme van veel mensen.
Dit werkt door in een heel breed terrein.
De economie wordt heilig verklaard, en de mens wordt gedegradeerd tot een nummer die alleen produceren mag.
Niet de mens zelf staat centraal, maar het grote geld.
Ouderen worden niet meer als mensen gezien met een rijke ervaring, maar als overbodig, en geld kostende.
Dit is volgens mij het belangrijkste probleem in dit land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat we zo klein zijn in de wereld... Als wij groter waren, dan zouden wij de wereld wel eens leren hoe het moet en nu kunnen we dat niet, omdat we zo klein zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Datgene waar we met zijn allen het meest een punt van maken. Anders is niet nationaal maar een persoonlijk probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat de regering nog steeds meer geld van de armen wil plukken en die hebben al zo weinig .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha... Als ik een beetje geld verdien, zit ik zo in de hoogste belastingschijf. Dus, als ik een beetje meer verdien en vervolgens in een hogere schijf kom, ga ik uiteindelijk achteruit in koopkracht. De armen worden op een sokkel gezet terwijl de hardwerkende Nederlander afgestraft wordt zodra hij boven het maaiveld uitsteekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou jij normaal kunnen leven van 50 euro per maand ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar van wie in Nederland wordt dat wel verwacht? Zelfs illegalen kunnen ergens voor hulp aankloppen als het nodig is. Je voorbeeld raakt kant noch wal.
bureaucratie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Individualisme.

Het ik-gericht zijn van de Nederlanders.

Alle andere problemen hebben hiermee te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefdeloosheid en gebrek aan respect, veel hebberigheid en weinig met elkaar kunnen delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebrek aan respect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nico idd een +
de verharding
onder de mensen, onder mijn en dein
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overbevolking, het is nergens stil meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen acceptatie van een multicuturele samenleving.Respect voor je medemens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kun je niet zeggen, onderwijs is belangrijk, zorg, criminaliteit, maar natuurlijk ook de economie..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
j.p balkenende

Toegevoegd na 4 minuten:
en het slechte onderwijs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je je fiets op 80 sloten moet zetten (in de steden..) wil je zeker weten dat hij er 5 minuten later nog staat..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De belastingdienst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus dat.
doordat zij 2 keer een fout hebben gemaakt met kinderopvangtoeslag, heb ik een jaar niet kunnen werken. Ze hebben 2x spoedbetaling gedaan en hun excuses aangeboden.. maar goed.. ben wel ontslagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha...Danii! +!
DE STILLE ARMOEDE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Individualisering van de samenleving!
14 jaar geleden
De non-integratie van grote groepen economische vluchtelingen, die omdat ze niks te verliezen hebben, hele grote risico's nemen om in zo'n kort mogelijke tijd, zo rijk mogelijk te worden, zelfs indien ze daarvoor over 'lijken' moeten gaan. Denk dan met name aan 'mensenhandel', inherent daaraan gedwongen prostitutie. De verharding in de criminaliteit, vroeger een knokploegje, tegenwoordig AK47's. Zo kan ik nog 35.000 tekens neerkwakken hier.
Vind het voorlopig genoeg, anders lijkt het alsof ik alleen de ellende zie, iets wat een verkeerde voorstelling van feiten is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel dat het niet te benoemen is, en iedereen vindt weer een ander probleem het belangrijkste probleem in ons land dus zijn er zoveel problemen als er mensen leven ins ons land