Hoe kan ik een opvangplek voor moeder met kinderen vinden waar ook een hond wordt toegelaten?

Mijn man is zeer agressief, vooral tegenover mijn beide kinderen van 13 en 18. Nu zouden we eventueel naar een blijf van mn lijf huis kunnen oid. Maar we hebben een klein hondje die ik absoluut niet bij mijn man achter kan laten, dan sterft het hondje van eenzaamheid, ook mijn dochter van 12 kan absoluut niet zonder hondje!!

Mijn vraag is dus is er een opvangplek/instelling voor een moeder 2meiden en een hond ergens is nederland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

De gemeente Amsterdam start binnenkort met een pilot voor de tijdelijke huisdierenopvang van slachtoffers van huiselijk geweld.

http://napnieuws.nl/tag/huiselijk-geweld/

En deze:

Tijdelijke opvang

Soms komt het voor dat mensen door persoonlijke omstandigheden slechts tijdelijk niet voor hun hond of kat kunnen zorgen. Indien dit om een paar weken gaat is het onderbrengen in een pension een optie. Als het echter een paar maanden gaat duren, dan is een pension veelal niet de meest ideale plaats en financieel vaak niet haalbaar. We denken hierbij bijvoorbeeld aan mensen die voor langere tijd opgenomen zijn in een ziekenhuis, of mensen die tijdelijk moeten onderduiken in een blijf-van-mijn-lijf- huis. Dieren zijn op deze plaatsen niet toegestaan. De op deze wijze op te vangen dieren verblijven gedurende die tijd in een gastgezin van de stichting tegen een vergoeding van de onkosten.

http://www.shhh.nl/n/index.php/info
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou veel praktischer zijn als jouw man het huis uitging en jij kon blijven met je kinderen en hondje...Hij vindt wel ergens onderdak als alleenstaande.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou inderdaad praktischer zijn,maar als ik lees dat het om een agressieve man gaat denk ik niet dat hij het huis zal verlaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas is het nog vaak zo dat vrouwen/kinderen het huis uit moeten vluchten en de (v)echtgenoot kan blijven waar die zit...Er zou een wet moeten komen dat in geval van agressie van de man, de man het huis moet verlaten al dan niet onder politie begeleiding en meteen wordt vastgezet i.p.v. dat de vrouw met haar kinderen moet vertrekken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zulke mannen laten zich door een wet niet tegenhouden. Ze komen terug naar dat huis omdat ze vinden dat ze daar mogen wonen of ze pakken de vrouw alsnog.