Is welvaart in het zuiden goed voor de wereld?

Als het Zuiden met name Afrika zich net zo goed gaat ontwikkelen als het rijke westen is dit dan goed voor de aarde? En voor het zuiden zelf kijkende naar misschien overbevolking en milieurampen.
en zijn hier ook artikels over gemaakt of nieuwsberichten?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een ontzettend brede vraag. Op welk onderwerp wil je dit specificeren?

Hoe dan ook, verschillen de meningen hierover. De één denkt dat het in economisch opzicht een versterkend effect kan hebben omdat er nieuwe potentiële handelspartners zijn. De ander denkt dat het juist betekent dat het nieuwe concurrentie is waar we niet tegenop kunnen.

Qua overbevolking zijn er ook verschillende meningen. In de regel krijgen mensen minder kinderen wanneer ze meer geld hebben, en dus helpt het overbevolking tegen gaan. Maar wie zegt dat door de gezondheid van mensen er niet juist meer overbevolking komt? Dat in de ene regio iets op een bepaalde manier werkt, wil niet zeggen dat het elders ook zo is.

Qua artikelen zou ik scholar.google.com even afstruinen, nadat je voor jezelf bepaald hebt aan de hand van welke factoren je een 'betere wereld' wil definiëren.