Als je als man 24 bent. Is het dan maatschappelijk aanvaard om een relatie te krijgen met een 17 jarig meisje?

Ze is vrij intelligent en volwassen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat is niet maatschappelijk aanvaard. Uiteraard doet leeftijd er in liefde niet echt toe, en over een paar jaar maakt het echt niet uit, maar 17 is zelfs nog minderjarig...

Veel mensen zullen het je afraden maar daar moet niet naar luisteren als het echte liefde is ga ervoor. Iedereen is verschillend somige vrouwen zijn volwassener dan anderen Toegevoegd na 5 minuten: aan echte liefde van 2 kanten zit geen leeftijd grens

Van mij mag het, en ik ben het prototype van een goede burger.

Persoonlijk vind ik het een erg groot leeftijdsverschil. Zeven jaar leeftijdsverschil is voor iemand van 17 jaar veel. Denk dat de belevingswereld van een 17 jarige ook flink anders is dan die van iemand van 24 jaar.

als je het graag wil kan het nog niet maar als ze 18 is wel dan moet je het doen.

Nee dat is niet maatschappelijk aanvaard, wacht nog een paar jaar... Als er van jou kant echte liefde is, dan breng het maar op om twee tot drie jaar te wachten, dat is goed voor jou en voor die ander...

Toen ik 18 was heb ik een jaartje een vriendje gehad die 25 was. We waren hevig verliefd en we hebben een hele leuke tijd gehad. Hij kwam gewoon bij ons thuis eten en niemand die er wat op tegen had. Over het algemeen zijn meisjes volwassener dan jongens. En 24 jaar is best nog jong. Anders wacht je een paar (?) maanden totdat ze 18 is :-)

Ik vind het wel kunnen hoor. Al kan je wel op commentaar van de omgeving rekenen. De aanhouder wint.

Mijn ouders scheelden ook zeven jaar. Ik ben 6 jaar ouder dan mijn vrouw. Het leeftijdverschil op zich is niet een probleem. De ned. wetgeving zegt wel dat ze eerst volwassen (18) moet worden. Houdt het tot zolang op een goede vriendschap.

mijn moeder was 16 jaar oud, toen ze kennis kreeg (zo heette dat toen nog) aan mijn vader. Hij was 23. Dus eigenlijk hetzelfde als jullie. De relatie heeft zich langzaam en in het begin onder het waakzaam oog van mijn opa en oma ontwikkeld tot een langdurig huwelijk. Na 40 jaar getrouwd te zijn geweest is mijn vader helaas te jong gestorven. Dus, ik vind dat het best kan, als er echte liefde is. Maar jij moet wel in de gaten houden dat zij nog erg jong is, en tevens haar ouders respecteren. Laat hun ook weten dat je "eervolle" bedoelingen hebt met hun dochter.

Van buitenaf zal er anders naar worden gekeken. Ik denk dat het maatschappelijk niet aanvaard wordt. Een verschil van 7 jaar in een relatie is niet heel erg veel. Het gaat hier om het feit dat zij nog (maar) 17 is en daardoor minderjarig. Over een jaar is het een stuk "acceptabeler" vanwege het feit dat zij dan 18 is en daardoor ook meerderjarig. Het feit dat je "vrij intelligent" aangeeft roept trouwens wel een vraagteken bij mij op... "Vrij intelligent" zie ik niet direct als iets positiefs maar dat kan ik fout interpreteren. Het is echt een situatie die op dit moment de vraagtekens oproept. Mochten jullie samen blijven dan hoor je over 50 jaar niemand meer over het "grote" leeftijdsverschil.

Toen ik 18 was,had ik een vriendinnetje van 13! Afgelopen Januari waren we 50 jaar getrouwd. IK zou me er niets van aantrekken of het maatschappelijk al dan niet aanvaard wordt.

Maatschappelijk zal het niet aanvaard worden. Mensen doen toch altijd moeilijk in zo'n geval als het om een minderjarig meisje gaat. Haar ouders zullen het misschien wat minder vinden. Je zou kunnen zeggen het is maar een leeftijdsverschil van 7 jaar. Als jij 37 bent en zij is 30, dan is er niemand die daar moeilijk over doet. Echter op jullie leeftijd liggen de "interesses" van een 24 jarige toch wat anders dan van een 17 jarige. De prioriteiten op je 17e liggen toch wat anders dan op je 27e of 37e of nog later. Ik zou zeggen als je als 24 jarige met goede bedoelingen een relatie aangaat met een 17 jarige, dan is daar m.i. niets mis mee. Mijn kinderen hebben nog lang niet de leeftijd dat ze met een vriend of vriendin thuis zullen komen. Maar als ik mij daar enigzins in probeer te verplaatsen dan denk ik dat ik niet zozeer moeilijk zal doen om dit aantal aan jaren leeftijdsverschil of het feit dat de jongen 24 is en mijn dochter minderjarig. Als zijn intenties verkeerd zijn of als hij misbruik maakt van mijn dochter, daar zal ik pas moeite mee hebben.

Ik was destijds 17 jaar oud en mijn man 26, dat is nu tien jaar geleden en is nooit een probleem geweest, ook niet bij ouders en schoonouders. Volg je hart en luister naar je verstand. Wat de maatschappij vindt is dan niet belangrijk! Veel geluk!

Als het liefde is dan is het altijd goed.

Maatschappelijke aanvaardbaarheid zou mijns inziens geen criterium moeten zijn. Wat belangrijker is, is of jullie (en jullie relatie !) opgewassen zijn tegen (de uitingen van) de mening van anderen. Als het antwoord daarop ja is dan wens ik jullie heel veel geluk samen!

Nee dat is niet maatschappelijk aanvaard. Als ik de vader van het meisje zou zijn zou ik absoluut niet blij zijn. Als je echt van haar houdt dan kan je op zijn minst wachten tot ze meerderjarig is (dus nog 1 jaar) en dan is de kans een stuk groter dat het wel maatschappelijk wordt aanvaard.