Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je als man 24 bent. Is het dan maatschappelijk aanvaard om een relatie te krijgen met een 17 jarig meisje?

Ze is vrij intelligent en volwassen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jullie elkaar echt zo leuk vinden, wacht dan nog een jaar. Al is het om het juridische aspect te ontlopen. Houdt er wel rekening mee dat, hoe intelligent en volwassen ze ook overkomt, ze wel een heel stuk ontwikkeling mist ten opzichte van jou. Juist de periode na de middelbare school is de periode waarin je volwassen wordt, dus precies de periode tussen 17 en 24 in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het juridische aspect? Zolang ze minstens 16 is en zelf instemt met de relatie, speelt er helemaal geen juridisch aspect!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat dacht ik ook SuzyQ. Lekker liedje trouwens!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Interessante vraag die een hoop meningen (en daardoor jammer genoeg minnetjes) zal geven!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan mag je er toch verdomde zeker van zijn dat je die instemming op papier hebt, met handtekening van haar en haar ouders erbij. Je wil niet weten hoe vaak het voorkomt dat een nog net minderjarig meisje bij de politie komt aankloppen met een verkrachting / niet volledig vrije wil verhaal.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (17)

Nee, dat is niet maatschappelijk aanvaard. Uiteraard doet leeftijd er in liefde niet echt toe, en over een paar jaar maakt het echt niet uit, maar 17 is zelfs nog minderjarig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel mensen zullen het je afraden maar daar moet niet naar luisteren als het echte liefde is ga ervoor.
Iedereen is verschillend somige vrouwen zijn volwassener dan anderen

Toegevoegd na 5 minuten:
aan echte liefde van 2 kanten zit geen leeftijd grens
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van mij mag het, en ik ben het prototype van een goede burger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het een erg groot leeftijdsverschil. Zeven jaar leeftijdsverschil is voor iemand van 17 jaar veel. Denk dat de belevingswereld van een 17 jarige ook flink anders is dan die van iemand van 24 jaar.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hehe ja ik zou het verschrikkelijk vinden als ze zwanger wordt. Maak je haar hele leven mee kapot. Dat komt goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom hebben we het meteen over zwanger worden? Deze jongen heeft nog niet eens een relatie met dat meisje en we hebben het al over zwanger worden. Het is uberhaupt de vraag of het verstandig zou zijn als je een relatie neemt met een 17 jarige om dan snel sex te hebben. Dan kunnen we het ook meteen over geslachtsziekten gaan hebben. Condooms zeggen ook niet alles en niet iedereen mag een pil slikken.
En al zou dat meisje zwanger worden, betekent dat dan meteen het einde van de wereld?
als je het graag wil kan het nog niet maar als ze 18 is wel dan moet je het doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dat is niet maatschappelijk aanvaard, wacht nog een paar jaar... Als er van jou kant echte liefde is, dan breng het maar op om twee tot drie jaar te wachten, dat is goed voor jou en voor die ander...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik 18 was heb ik een jaartje een vriendje gehad die 25 was. We waren hevig verliefd en we hebben een hele leuke tijd gehad. Hij kwam gewoon bij ons thuis eten en niemand die er wat op tegen had. Over het algemeen zijn meisjes volwassener dan jongens. En 24 jaar is best nog jong.
Anders wacht je een paar (?) maanden totdat ze 18 is :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2 Maandjes :P.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om die twee maanden moet je dan ook niet moeilijk doen. Gewoon voor gaan. Behandel haar zoals je een goede vriend zijn vriendin behoort te behandelen en dan zal niemand er moeilijk over doen.
Ik vind het wel kunnen hoor. Al kan je wel op commentaar van de omgeving rekenen. De aanhouder wint.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn ouders scheelden ook zeven jaar. Ik ben 6 jaar ouder dan mijn vrouw.
Het leeftijdverschil op zich is niet een probleem. De ned. wetgeving zegt wel dat ze eerst volwassen (18) moet worden. Houdt het tot zolang op een goede vriendschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mijn moeder was 16 jaar oud, toen ze kennis kreeg (zo heette dat toen nog) aan mijn vader. Hij was 23.
Dus eigenlijk hetzelfde als jullie.
De relatie heeft zich langzaam en in het begin onder het waakzaam oog van mijn opa en oma ontwikkeld tot een langdurig huwelijk. Na 40 jaar getrouwd te zijn geweest is mijn vader helaas te jong gestorven.

Dus, ik vind dat het best kan, als er echte liefde is. Maar jij moet wel in de gaten houden dat zij nog erg jong is, en tevens haar ouders respecteren. Laat hun ook weten dat je "eervolle" bedoelingen hebt met hun dochter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mooi verhaal en goede toevoeging/uitleg! +1
Van buitenaf zal er anders naar worden gekeken. Ik denk dat het maatschappelijk niet aanvaard wordt. Een verschil van 7 jaar in een relatie is niet heel erg veel. Het gaat hier om het feit dat zij nog (maar) 17 is en daardoor minderjarig. Over een jaar is het een stuk "acceptabeler" vanwege het feit dat zij dan 18 is en daardoor ook meerderjarig.

Het feit dat je "vrij intelligent" aangeeft roept trouwens wel een vraagteken bij mij op... "Vrij intelligent" zie ik niet direct als iets positiefs maar dat kan ik fout interpreteren.

Het is echt een situatie die op dit moment de vraagtekens oproept. Mochten jullie samen blijven dan hoor je over 50 jaar niemand meer over het "grote" leeftijdsverschil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik 18 was,had ik een vriendinnetje van 13!
Afgelopen Januari waren we 50 jaar getrouwd.
IK zou me er niets van aantrekken of het maatschappelijk al dan niet aanvaard wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maatschappelijk zal het niet aanvaard worden. Mensen doen toch altijd moeilijk in zo'n geval als het om een minderjarig meisje gaat. Haar ouders zullen het misschien wat minder vinden. Je zou kunnen zeggen het is maar een leeftijdsverschil van 7 jaar. Als jij 37 bent en zij is 30, dan is er niemand die daar moeilijk over doet. Echter op jullie leeftijd liggen de "interesses" van een 24 jarige toch wat anders dan van een 17 jarige. De prioriteiten op je 17e liggen toch wat anders dan op je 27e of 37e of nog later.

Ik zou zeggen als je als 24 jarige met goede bedoelingen een relatie aangaat met een 17 jarige, dan is daar m.i. niets mis mee. Mijn kinderen hebben nog lang niet de leeftijd dat ze met een vriend of vriendin thuis zullen komen. Maar als ik mij daar enigzins in probeer te verplaatsen dan denk ik dat ik niet zozeer moeilijk zal doen om dit aantal aan jaren leeftijdsverschil of het feit dat de jongen 24 is en mijn dochter minderjarig. Als zijn intenties verkeerd zijn of als hij misbruik maakt van mijn dochter, daar zal ik pas moeite mee hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dat is zeker niet mijn bedoeling. Een relatie gaat in mijn ogen om pure liefde. En dat betekend ook dat je eerlijk tegen elkaar moet zijn en de wensen van de ander moet respecteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo klink je als de perfecte schoonzoon. Haha.
Ik zou hier echt niet zo moeilijk over doen. Zoals je hier tussen de antwoorden leest, het komt veel vaker voor. Op mijn 14e kreeg ik een relatie met een jongen van 18 jaar. De relatie heeft 4 jaar geduurd en ik heb er nooit spijt van gehad. Ik heb er ook nooit iemand over gehoord dat ik minderjarig was en hij volwassen.
En wat kan het jou ook schelen als er wel vanuit de buitenwereld commentaar komt. Mensen vinden altijd wel iets om over te zeuren. Ik was net 20 toen ik zwanger raakte van een jongen die ik eigenlijk niet eens kende. Van alle kanten kwam commentaar en overal luidde het "advies" om de zwangerschap te laten onderbreken. Dat zogenaamde advies heb ik in de wind gelaten. Inmiddels ben ik al jaren gelukkig met diezelfde jongen en hebben we nadien nog meer kinderen gekregen. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je niet teveel naar anderen moet luisteren of naar zogenaamde maatschappelijke normen. Wat zou er zijn gebeurd als ik naar die mensen zou hebben geluisterd? Waar zou ik dan nu zijn? Ik weet wel waar ik nu ben. Gelukkig met mijn gezin.
Ik was destijds 17 jaar oud en mijn man 26, dat is nu tien jaar geleden en is nooit een probleem geweest, ook niet bij ouders en schoonouders. Volg je hart en luister naar je verstand. Wat de maatschappij vindt is dan niet belangrijk! Veel geluk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het liefde is dan is het altijd goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maatschappelijke aanvaardbaarheid zou mijns inziens geen criterium moeten zijn.
Wat belangrijker is, is of jullie (en jullie relatie !) opgewassen zijn tegen (de uitingen van) de mening van anderen.

Als het antwoord daarop ja is dan wens ik jullie heel veel geluk samen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dat is niet maatschappelijk aanvaard. Als ik de vader van het meisje zou zijn zou ik absoluut niet blij zijn.
Als je echt van haar houdt dan kan je op zijn minst wachten tot ze meerderjarig is (dus nog 1 jaar) en dan is de kans een stuk groter dat het wel maatschappelijk wordt aanvaard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing