Hoe kom je vrijwillig in een gevangenis?

Ik had gehoord op school dat er af en toe proeven zijn bij nieuwe gevangenissen waarbij ze mensen nodig hebben die dan proberen te ontsnappen en ervaren hoe het is. Het lijkt me ontzettend leuk om te doen. Heeft iemand meer informatie over hoe je je kan opgeven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga eerst eens kijken in de gevangenis, dat kan op de open dagen. Super interessant, maar er verblijven?
http://www.dji.nl/Organisatie/Nationale-Open-Dag/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat gebeurt alleen maar bij nieuwe gevangenissen en dat is dus maar heel zelden eens in de 15 jaar ofzo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misschien eerst gevangenen-bezoek-st-er worden, en luister naar de ervaringen van gedetineerden.

Het beste antwoord

Door je aan te melden als vrijwilliger en gekeurd te worden door justitie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn er speciale eisen? Op de site staat geen geslacht, nationaliteit, opleidingseisen. Maar ik zit in 6vwo en ben 17. Zou ik te jong zijn?