Innerlijke vrijheid betekent dat alles wat je doet prettig voelt. Als iets je strot wordt in geduwd zonder overleg is dat geen vrijheid. Rekening houden met een ander is daar een voorbeeld van. Jij MOET kan je omzetten in de vraag ben je bereid om dit of dat te ondernemen of te willen of te kiezen. Innerlijke vrijheid is zelf je keuzes bepalen en te genieten van alles in het leven wat jij als prettig kan ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Innerlijke vrijheid wordt ook wel gezien als innerlijke rust. Je voelt je van binnen vrij en staat open voor van alles.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Da's vrijheid om gewoon te zijn wie je bent. Vrijheid om uit te spreken wat je wilt uitspreken, te balen als je baalt en chagerijnig te zijn als je chagerijnig bent. Vrijheid om te voelen wat je voelt en te dromen over Utopia als je daar zin in hebt. Vrijheid om daar keuzes naar te maken of het gewoon te laten. Dat is innerlijke vrijheid.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het als het bewust zijn dat je kunt kiezen, altijd.
Het overzien van de keuze mogelijkheden en hun gevolgen.

Je niet gedwongen voelen iets te doen, maar er bewust zelf voor te kiezen.

Geen dingen doen omdat je dat nou eenmaal altijd zo doet, of omdat het zo hoort, of omdat het gedrag hoort bij de groep of religie waarbij je hoort, of omdat het voorgeschreven is. Geen keuzes omdat ze voortvloeien uit eerdere keuzes, maar iedere keer de zaak opnieuw bekijken en kiezen.

Vrij kiezen uit alle mogelijkheden.
Kunnen spelen in/met het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Innerlijke vrijheid is als je weet dat je goed bezig bent.Je geweten is gerust.Je volgt de weg die je moet gaan.Je straalt de rust ook uit en men ziet dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je je niet schaamt voor wie je bent, of wat je doet, of wat je geloofd, of niet geloofd.
En dat je rechtuit dingen durft te zeggen, of je mening durft te geven, je hart durft te luchten, en dan niks te geven om eventueel kritiek dat je zou kunnen krijgen.
Dat je alles wat in je leeft, durft te uiten, zonder bang te zijn, voor eventuele kritiek die je er op krijgt.