is er nog steeds veel racisme in Duitsland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag is te vaag.
Je zegt steeds, dus je refereerd aan eerder. Wanneer? En wat is veel?

Het beste antwoord

Er zijn in Duitsland nog steeds een aantal neo-nazi groeperingen die geweld gebruiken tegen buitenlanders, bijvoorbeeld de zogenaamde dönermoorden: een groep neo-nazi's vermoordde willekeurig eigenaren van shoarmatenten. Dit soort groeperingen zijn in Duitsland echter, net als in Nederland, heel klein. Omdat Duitsland een groter land is, zijn het er in aantal wel meer.
Het is een gevaarlijke stelling, maar veel mensen vinden de PVV van Geert Wilders racistisch. In Duitsland zijn ook zulke partijen (NPD), maar er stemmen minder mensen op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Antwoord op je vraag is dus: er is wel racisme in Duitsland, maar het is er niet meer zo veel.