Nederland bestaat uit een mengelmoes van culturen en dat moet zo blijven ook

Weet iemand hier TEGENargumenten voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (13)

Dat moet je even aan Wilders vragen, die geeft zo 30 onzinstandpunten. Waarom Twitter je hem niet even?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De typisch Nederlandse cultuur zal langzaam maar zeker verdwijnen door alle invloeden uit andere culturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat gaat sneller dan wij denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prachtig!
Het tegenargument komt (al) uit de tweede wereldoorlog: "Het zuivere Arische ras gaat eraan, door al dat gemengelmoes".

(Voor al degene die een antwoord zo verkeerd mogelijk proberen te begrijpen en vervolgens een moderator zo ver probeert te krijgen om een wissing te forceren: ik geef alleen een TEGENargument voor de geponeerde stelling, het is dus niet zo dat ik een rechts extremist ben die zit te terroriseren, of het ermee eens ben. Verre van dat. Juist niet. Ik geef alleen maar een antwoord op de vraag, zo goed ik kan.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
+1. Jammer dat je het nodig vond het stuk tussen de haakjes te schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hadden het toch over cultuur, niet over 'ras'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wisten ze in Duitsland ook niet goed uit elkaar te houden.
@Antwoordman: inderdaad
Een tegenargument kan zijn dat er (soms) grote verschillen zijn tussen de culturen en dat dit kan botsen. En dat gebeurt ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mengelmoes wordt alleen maar groter.
Zie je een donkere jongen op de scooter rijden ,dan zit er een blonde hollandse meid achterop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch geen argument?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mengelmoes, is aanvulling van de genenpool, is alleen maar goed. "Loverboy problematiek is een groot probleem in Europa"
Geeft aan, dat jij geen ideeen hebt van de problemen in Europa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker jaloers? zal dan toch een reden hebben dat die blonde meid bij die donkere jongen achterop springt!! En waarom worden hier gelijk loverboy praktijen aan vastgekoppeld?
Nee, maar dat komt omdat ik er nooit naar gezocht heb.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoel dus , naar dat tegenargument, niet die culturen. Ik vind het wel leuk als ik al die verschillende mensen zie rondlopen (en niet te vergeten alle verschillende smaken eten wat ze meegebracht hebben.

Even een aanpassing n.av een reactie die ik kreeg
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houwen zo
Tegenover een feit kan geen tegenargument worden geplaatst. Nederland heeft een multiculturele samenleving, dat is gewoon een feit waar niemand omheen kan. Er zijn twee manieren om er mee om te gaan : het ontkennen en je opsluiten in je huis of het accepteren en er mee leren leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar ben ik het helemaal mee eens. ik heb dus geen tegenargumenten. Laat Wilders maar lullen. Dat lijkt mijn opa wel, die wilde ook nooit dat er iets zou veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het prima, maar dan moeten mensen van een andere cultuur zich WEL integreren.
En ik vind persoonlijk dat dit te weinig gebeurt. Multicultereel is goed hoor, we kunnen een hoop van elkaar leren, maar pas je dan een beetje aan. Een hoop mensen wonen wel hier maar spreken geen enkel woord Nederlands, dat vind ik persoonlijk fout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb alleen maar antwoorden VOOR.
De leukste scene uit Star Wars vind ik de scene waar ze de intergalactisch bar ingaan om, een ruimteschip te kopen. Ik was van de week in een sjiek restaurant met allemaal witmansen in costuum. Dat was de laatste keer van mijn leven. Ik zweer het. God wat een klootjevolk (was in Luxemburg). Ik denk ook dat die mensen stuifmeel onaneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenheid van de oorspronkelijke cultuur komt in het gedrang. Kijk van inwoners van een land veranderen.
De kijk van de wereld op het land veranderd.
Autochtone inwoners komen verder van elkaar af te staan (wonen)
Er onstaat gehetto vorming omdat en waneer er te weinig draagvlak is. (mensen verhuizen omdat ze niet naast een........of ...... willen wonen. In die plaats komt weer een .... of een.... de buren daarnaast nemen het zelfde besluit en voor je er erg in hebt worden hele gebieden van het eigen land voor de oorsprongkelijke bewoners, onleefbaar.
Er zijn natuurlijk ook voldoende redenen te bedenken om dit juist toe te juichen. Het willen, leren en kunnen omgaan met mensen die een andere achtergrond hebben getuigd van een stukje ontwikkeling.
Ik kan me nog herrineren de eerste donkere persoon te hebben ontmoet(1968). Eerst wat vreemd maar later heel gewoon en een aanvulling op onze eigen stijl van koken, kleden, muziek en omgangsvormen. Veel kunnen we ook opsteken van andere culturen waar het gaat om gastvrijheid en daarmee onze ontwikkeling verder uitbreiden.
Overal kleven voor en nadelen aan maar voor mij zijn de voordelen groter dan de nadelen, hoewel ik me ook kan voorstellen dat dat niet voor iedereen geld.
Als een.........je tas pikt en je komt voor je zelf op waarbij hij het leven laat en je moet daarvoor de bak in, dan kan ik me voorstellen dat je een andere kijk hebt op die vraag om maar een voorbeeld te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat de mogelijkheden om elkaar mis te verstaan groeit. Niet voor niets had Job Cohen als hoogste doel: de mensen bij elkaar houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, behalve dat:
Het Westen een andere Geloofs overtuiging heeft dan Het Oosten. Staat zowat lijnrecht tegenover elkaar (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Hier = : Vrijheid van kledinggedrag
Vrijheid van partnerkeuze ( man-vrouw...man-man...vrouw-vrouw)
Vrijheid om elkaar te kussen in het openbaar (liefdes-uiting)
Vrijheid van menings-uiting
Vrijheid van godsdienst keuze.
Daar is het verboden om je lichaam en je gezicht te laten zien...bijvoorbeeld...
Maar hier is het min of meer ( zo moet je dat dan maar zien) verboden om je gezicht te bedekken zodat alleen je ogen zichtbaar zijn. Stel dat iedereen hier een bivakmuts zou gaan dragen..een zwarte gebreide muts, die je over je hoofd heen trekt...dus je gezicht bedenkt en alleen 2 gaten heeft om doorheen te kijken...
Dan is het LEVENSGEVAARLIJK om een auto te besturen.
Je ziet dan veel te weinig...simpelweg.
En...
dan weet niemand meer wie iemand is.
Dat is toch onmogelijk en van de zotte.
Iemand zal er dan van zijn geloof af moeten vallen...
En je geloof opdringen aan een ander...is niet echt de bedoeling. Van geen enkele kant. Een goed geloof...verkoopt zichzelf...om het maar even ,oneerbiedig'te zeggen maar...zo bedoel ik het dus niet. Dit land heeft een Kind-, Plant-, Dier-, Homo-, Hetero- VRIENDELIJK GELOOF nodig!!!!!
Meer of iets anders...NIET.
De mens zal zich MOETEN aanpassen...aan het land met zijn regels, wetten, plichten, normen en waarden.
Het land kan zich onmogelijk aanpassen aan...diegene met andere regels, wetten, plichten en normen cequ waarden.
Het zou simpelweg niet eens in mijn hoofd opkomen...om naar Amerika te emigreren...
En dan daar gewoon ijskoud Nederlands blijven praten.
EN verwachten dat ze zich maar aan MIJN taal aanpassen.
Dus Nederlands gaan leren...om MIJ...te kunnen verstaan en begrijpen...Kan het nog gekker?...Nee.
Dit is wel heel erg gek en...respectloos naar de Amerikaanse bevolking...om zoiets te verwachten.
Nee...ik zal engels moeten leren en me aanpassen aan de Amerikaanse regels, wetten, plichten, normen en waarden.
Doe ik dat NIET....
Dan zal ik de mensen ,tegen' mij krijgen. Omdat IK me niet wil aanpassen...
En dan discrimineer ik, in feite...MEZELF.
Ik zet mezelf daarmee, buiten de Amerikaanse bevolking...
En IK kan en moet dan niet gaan lopen klagen...dat ZE, ME discrimineren... (want dat doe ik zelf door dit gedrag van mij) en ook niet lopen klagen, dat er geen rekening wordt gehouden met mijn taal want zo werkt dat niet.
Dat botst.