Ja ik denk het wel.
Geen diefstal meer en jaloezie bv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk niet dat dat gaat lukken.Ik denk dat als niemand meer bezit heeft, de mens gewoon weer gaat verzamelen, Al zijn het maar glimmende steentjes of takjes, om zich te onderscheiden van een ander.
De wooncommunes uit de flowerpowertijd, alles voor/van ons samen hebben het ook niet echt gered
anneliez
13 jaar geleden
Zodra je beseft dat je eigenlijk geen bezittingen hebt, maar dat je alles geleend is, wordt het een stuk makkelijker om je niet te hechten aan geld en dingen.
Volgens mij zit het probleem in het feit dat we ons teveel hechten aan onze bezittingen, die dus eigenlijk geen eigendom zijn, want zodra je doodgaat heb je helemaal niets meer en heb je er helemaal niets meer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja, zo ken ik er ook een paar. -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb jij in ieder geval een computer en aan de punten te zien al heel lang ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar die heb ik maar te leen. Als ik straks tussen 6 plankjes lig heb ik helemaal niks meer :-)
ik denk dat dat alleen in kleinere gemeenschappen gaat lukken, waar men ook niet allemaal van alles wil hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou de perfekt wensbare wereld zijn , juist in dit tijdperk van de groter wordende kloof tuusen rijk en arm , juist in de periode waar de begeerte naar materiële zaken door de marketing bijgebracht wordt van jongsafaan, juist als bezit en status naar ongekende hoogten reiken. Ja de wereld zou een paradijs zijn met heel andere waarden al prioriteit : vriendschap ,wijsheid, solidariteit .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, mensen worden gelukkig van persoonlijk bezit. Het hoeft niet veel te zijn. Van heel veel persoonlijk bezit, landerijen, paleizen, etc. wordt je niet gelukkiger dan met weinig bezit, zoals een tuintje aan het water, een tweedehands autootje, een lieve partner, een schuurtje om in te klussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik denk wel dat we dat zouden kunnen.We zijn als mens begonnen zonder persoonlijke bezit.En zie wat we hebben bereikt.Dit omdat we als mens in staat zijn zelf persoonlijk bezit te maken en ons daarmee in staat heeft gesteld ons te ontwikkelen en zo nog meer persoonlijk bezit te kunnen verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk kun je daar pas achter komen op het moment dat je(ongewild) overlijdt,want dan wil je al je persoonlijke bezittingen graag inruilen voor het in leven blijven.
Maar...als dat ingewilligd zou worden(door wie?) zul je na korte tijd toch weer verlangen naar persoonlijk bezit,want zo is de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles word dan een stuk simpeler ja, maar of we daarmee om zouden kunnen gaan is nog maar de vraag