Mag mijn begeleiding aan mijn werk vragen of ik daar echt ben?

Ik ben 15 jaar heb 4 banen en zit op een groep. Mijn groepsleiding belt altijd naar mijn werk of ik aanwezig ben en of ik niet stiekem bij vrienden ben. Mijn werkgevers worden dat zat en zeggen wij hebben wel meer te doen dan dat gezeik aanhoren. Sowieso wil ik een goede indruk maken zodat als ik stop goede recensies heb. Mogen hun dit doen? En wat kan ik doen om dit te stoppen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

De groepsleiding wil kennelijk zeker weten of je er bent.

Is er een tijd geweest dat je niet op afspraken kwam of misschien niet deed wat je beloofd had? Dat zou een logische reden kunnen zijn, zij controleren of je bent waar je zou moeten zijn.
Het kan echter ook dat de groepsleiding met anderen in jouw groep slechte ervaringen heeft waardoor zij standaard dit doen: opbellen om te checken of iemand op zijn werk is, daar is waar hij zou moeten zijn.

Misschien is het nu tijd om aan de groepsleiding te vragen dit niet meer te doen, omdat je problemen op je werk krijgt, bovendien ben je er altijd. (Of niet soms?)

Vraag een gesprek aan en ga apart zitten hiervoor , niet zomaar plompverloren hierover beginnen. Wees volwassen en vraag in een gesprek of de groepsleiding ook vindt dat je getoond hebt er altijd te zijn. Dat er dus GEEN REDEN meer is om je te controleren op je werk!

Antwoord
Ja, de groepsleiding is verantwoordelijk voor je en zij willen zeker weten of je bent waar je zou moeten zijn.