Wat is de mensheid vanuit commercieel oogpunt aangepraat waardoor we dat nu allemaal geloven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hoort valentijnsdag te vieren, moederdag, vaderdag, op Sinterklaasavond behoort men cadeau's uit te delen, zo ook op Kerstavond, waar ook nog eens zeer uitgebreid op gegeten hoort te worden, en gebruncht, zo kan die uitgebreide brunch ook op Pasen niet uitblijven.
Kleding van de Zeeman of Wibra zijn uit den boze.
Afvallen zou mogelijk zijn door een heleboel vieze, dure shakes te drinken. En natuurlijk ook door elke dag met Kellog's te ontbijten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dan hebben we de mode nog, waardoor we elk seizoen onze garderobe zouden moeten vernieuwen. Alles wat paars is kan naar de kringloopwinkel, deze herfst dragen we groen met ruitjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh, en 'Witte Reus wast een berg en kost een beetje'.
Nou, ik heb nog nooit een berg gewassen zien worden met of door Witte Reus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Precies! Vaderdag, moederdag, dierendag, Valentijnsdag.
Allemaal verzinsels van de reclamejongens! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ja je ben mij weer voor .... + 1 (kan geen + 10 geven ;-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel Gamier. Loenie, was jij dat? Sta ik even met mijn mond vol tanden! :(

Andere antwoorden (12)

Light produkten. Smerigste zooi wat er is en "iedereen" trapt er nog steeds in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moederdag, kerst, cosmetica, hipheid door merkartikelen, roken, auto als statussymbool...

Een goede verkoper kan bijna iedereen bijna alles aansmeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk het kudde gedrag, dus het volgen van een leider. Hier wordt handig gebruik van gemaakt vanuit de commercie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad Loenie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij vele wel ja. gelukkig niet bij iedereen.
De Mexicaanse griepprik! Onnodig overdreven gedoe en de pharmaceutische industrie vaart er wel bij.
En dat is toch allemaal uitgekomen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het massaal pinnen in winkels, spint alleen de bank garen, maar de consument is wijs gemaakt dat het voor hen beter is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De cosmetica-industrie kan er ook wat van. Tegenwoordig dien je elke dag te douchen met zeep, shampoo, cremespoeling en een bodylotion en deo als toetje. Voor de meeste mensen is dit helemaal niet nodig, zeker niet zo vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voornamelijk (recent) in het leven geroepen feestdagen.
Hierboven zijn er al een aantal genoemd. Wat mij betreft is er niets mis mee; de commerciële industrie moet immers ook haar brood verdienen en wij burgers hebben de vrijheid wel/niet aan deze poppenkast mee te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bacteriedodende middelen als bescherming tegen de (Mexicaanse of andere) griep.

Sowieso het hele idee dat we allemaal dood gaan als we onze omgeving niet steriel houden. Uiteraard met behulp van allerlei ontsmettende middelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat we allemaal een gsm op zak moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De opwarming van de aarde.
Je wilt niet weten hoeveel subsidie die milieuclubjes opstrijken en hoe we massaal aan de "energiezuinige" producten gaan e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vitaminepreparaten..
Waterontkalkers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van de Blackberry?