Wie was/ is de grootste moordenaar op aarde?

Van wie is er bekend dat hij /zij persoonlijk, eigenhandig de meeste moorden heeft gepleegd ooit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

De grootste seriemoordenaar aller tijden zou volgens het Guinness Book of Records de Indiër Thug Buhram (of Behram) zijn. Hij behoorde tot het genootschap der thugs, die ritueel mensen wurgden als eerbetoon aan de doodsgodin Kali. De bronnen zijn vaag, maar hij vermoordde naar het schijnt 931 mensen tussen 1790 en 1830, allemaal door wurging met zijn wurgdoek.

De grootst nog in levende zijnde seriemoordenaar zou de Colombiaan Pedro Alonso Lopez zijn. Hij zou naar schatting 350 vrouwen en kinderen hebben vermoord en verkracht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kaïn, die vermoordde een kwart van de toen levende mensheid!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Briljant!!
Ik zelf denk Hitler de man van zes miljoen. Hij heeft ze natuurlijk niet met eigen hand vermoord maar is wel de aanstichter dan al die ellende. Maar een ander voorbeeld is deze indiaase Thug Behram – 931 doden

De persoon die absoluut de meeste doden op zijn geweten heeft is de Indiaase Thug Behram. Tussen 1790 en 1830 heeft hij bijna 1000 mensen eigenhandig gedood. Hij was de leider van de Thugee-sekte. Aanvankelijk werd dus gedacht dat de moorden religieus waren. Later bleek dat het allemaal roofmoorden waren en er dus om geld en andere kostbaarheden ging.

In 1840 werd hij opgehangen, nadat hij een tijdje informant was voor de Britten in Brits-Indië, en kwam er een einde aan veertig jaren van gruweldaden.