waarom, moet je naar een huisartsenpost waar je eigen huisarts bij is aangesloten?

Tijdens een ongelukje, pols gebroken, was ik dichter bij een andere huisartsenpost

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met dat soort dingen ga ik naar de eerste hulp, altijd de dichtsbijzijnde. Je belt wel eerst maar de hap stuurde mij tot nu toe gewoon door. Maar met een kind die een hechting nodig had kon ik ook gewoon naar de dichtsbijzijnde huisartsenpost hoor. Je hoeft toch het hele land niet door te crossen als je aan de andere kant aan het logeren bent?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe ging het precies, belde je en moest je naar een andere?

Antwoorden (1)

Omdat bij de huisartsenpost waar de huisarts bij aangesloten is, ook de patientengegevens bekend zijn en deze huisarts vervolgens weer bericht krijgt als de patient deze huisartsenpost bezocht heeft.
Daarnaast speelt wellicht mee dat de huisartsen liever geen patienten uit een ander werkgebied behandelen. Dit laatste is geen afdoend argument maar in de praktijk werkt het wel zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe dan als je ergens logeert of op bezoek bent?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je ergens logeert en jouw logeeradres valt buiten het werkgebied van de huisartsenpost waar je eigen huisarts bij aangesloten is ,is de HAP in het gebied waar je verblijft de post die je moet helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat is het verschil tussen een sportwedstrijd in dat gebied of een logeerpartij, dus kort gezegd: waarom mocht de vraagsteller niet naar de beoogde hap?