De puntenverdeling hier...is dat wel eerlijk?

Zo kan een persoon wel meerdere accounts aanmaken en steeds op "zijn eigen" vraag stemmen,waardoor zij/hij veel punten ontvangt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou het lijkt me wel hoor dat het eerlijk gaat.Hoe kom je op het idee?? Als er mensen zijn die dat doen ,zou ik dat wel heel vreemd vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet toch zelf ook wel,dat er rare mensen op deze aardbol rondlopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeker maar om meerdere accounts aan te maken en daardoor op eigen punten te scoren ben je volgens mij wel heel erg dwangmatig bezig. Het gaat hier ook om een stukje lol en vooral kennis en verbreding en die punten ach ja je krijgt ze of niet. Is niet zo belangrijk vind ik persoonlijk.

Antwoorden (11)

Dan zal hij/zij eerst heel erg zijn best moeten doen om 100 punten te verkrijgen, eerder kan hij/zij niet stemmen.
En om met verschillende accounts eerst die 100 punten te halen... dat is nog best wel veel werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En alle punten van verschillende accounten kan je niet bij elkaar optellen, dus is het per account inderdaad niet erg hoog.
Cryofiel
14 jaar geleden
Nee hoor C4th, zoveel werk is het niet.
A en B stellen een vraag. Ze gunnen elkaar het Beste Antwoord. Herhaal acht keer, en je zit op 105 punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dat loopt dan weer heel erg in de gaten.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja, klopt, dat zal opvallen.
Dit zou kunnen maar of dat ook gebeurd weet ik niet
Goeie Vraag zou dan 1 account per ip nummer moeten gaan toepassen. maar dat is dan ook weer omzeilbaar.
Je moet de mensen een beetje vertrouwen dat ze eerlijk zijn.
Maar je hebt er altijd uitzonderingen bij

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar vals spelers lopen ooit tegen de lamp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nadeel is dan,dat mijn vriendin geen eigen account kan aanmaken en moet reageren onder mijn account.Dit is dan ook verwarrend voor de andere hier,aangezien zij en ik verschillende meningen hebben.En zij kan dus geen vraag beantwoorden die ik al heb beantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom doet Goeie Vraag dit niet
Cryofiel
14 jaar geleden
GV controleert er wel op, anders zouden ze niet vragen om twee accounts die vanaf dezelfde computer worden gebruikt, even te melden. Zodat ze weten dat het echt om twee mensen gaat. Zoals bijvoorbeeld XiniX en Deva, of (tot voor kort) Bailey en haar vriend, of Marita en JaVid cq Kashmir. En ongetwijfeld vele anderen.
Als dat consequent doet, dan loop je tegen de lamp. Het is aan de moderatoren om dat te signaleren, maar als je zoiets vermoedt mag je ze natuurlijk wel een tip geven.
Want eerlijk duurt het langst.
14 jaar geleden
Als een account onevenredig veel plusduimpjes (of minduimpjes) geeft aan een bepaalde andere account, dan kan dit account (tijdelijk) geblokkeerd worden of het recht op stemmen worden ontnomen.

dit staat zo in de voorwaarden:
13.2 Het is Geregistreerde Gebruikers niet toegestaan systematisch en/of onevenredig veel punten toe te spelen aan een andere Geregistreerde Gebruiker. Tevens is het Geregistreerde Gebruikers niet toegestaan buitenproportioneel veel negatieve stemmen uit te brengen. Signalering van voorgenoemd gebruik kan leiden tot het (tijdelijk dan wel permanent) deactiveren van verschillende (stem)mogelijkheden.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou,als een vriendin ergens hetzelfde antwoord geeft als een voor mij totaal vreemd persoon,dan is het toch logisch dat mijn vriendin een duimpje krijgt?Nu zit ik er niet mee,hoeveel punten ik heb,maar je zou de boel dus wel kunnen belazeren.
Het systeem van GV controleert hierop.

De details ken ik niet, en GV wil die ongetwijfeld niet prijsgeven, anders zouden ze het makkelijker maken om zulk bedrog te plegen. Ik weet wel dat ze diverse controles hebben ingebouwd.

Zelf mocht ik eens een dag lang helemaal geen plussen of minnen meer geven. Het systeem had namelijk geconstateerd dat ik overmatig veel plussen toekende aan één bepaalde gebruiker. Nu had die gebruiker wat mij betreft recht op die plussen - ik pluste haar uitstekende antwoorden, niet de persoon. Het geeft wel aan wat voor soort controles er automatisch plaatsvinden.

Ik weet ook dat samenwonenden wordt verzocht te melden wanneer ze allebei vanaf dezelfde computer op GV inloggen. Ik vermoed dus dat er ook een automatische controle plaatsvindt op account en IP-adres.

Je kunt dus voor korte tijd wel jezelf punten toekennen middels fake-accounts, maar dat zal waarschijnlijk zo snel worden ontdekt dat je geen plezier hebt van je bijeengefraudeerde puntjes.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja, nou ja, enzovoorts. Op iedere vraag een hupsaflodder-antwoord geven gebeurt ook veel. Eerlijk is het moeilijk te krijgen, maar hoe erg is dat? Ik wordt niet zo warm van punten want ze betekenen (dus) niet veel. GV gaat om het geven van goeie antwoorden en als een puntensysteem helpt om mensen te motiveren – soit. Dat er leden zijn die er schik in hebben om vooral heel veel punten te verzamelen, ook best. Als er maar goeie antwoorden gegeven worden, waar mensen iets aan hebben. En dat gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ookal doet iemand dat maakt het echt iets uit? Het gaat toch om kennis geven en kennis nemen? Ik snap niet waarom veel gebruikers zich zo druk maken over punten.

Daarnaast kun je altijd wel vals spelen. GV kan nooit alle methodes tegen gaan. Het zou ook zonde van de tijd zijn, ik zie liever dat ze leuke nieuwe functies maken (zoals de desktop applicatie).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou ook wel een ontzettend triest figuur zijn als je je alleen maar op deze site begeeft om zo veel mogelijk puntjes te vergaren zonder aan de inhoud te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag niet maar kan wel. Echter, het systeem houdt dat een beetje in de gaten. Als er opvallend gedrag is (steeds dezelfde persoon duimen), dan kunnen de beheerders aan de IP-adressen of emailadressen zien dat 't dezelfde user is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"De puntenverdeling hier...is dat wel eerlijk?"

Denkut wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, eerlijk, wat is eerlijk.

Ik denk dat de meesten wel krijgen wat ze toekomt.