Omdat er veel mensen zijn die in een sleur zitten. Het niet meer naar hun zin hebben. Tja daar moet je dan iets mee doen. Men ziet niet in dat het heel belangrijk is dat je het juist naar je zin kan hebben op je werk. Je brengt er toch de meeste uren door. Mensen mogen natuurlijk dromen. Maar de werkelijkheid is dat je als je het niet naar je zin hebt er iets mee ksn doen doen. Of lekker blijven dromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Waarschijnlijk door het gedeelte 'werken'. Het moet vanwege ons systeem, maar het is niet altijd leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dan ziet je week er meteen een stuk beter uit: 3 dagen vrij, 4 dagen werken. Heerlijk toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen om te stoppen met werken of dromen van financiele onafhankelijkheid?

In het eerste geval: Er zijn nog steeds veel mensen die werken om geld op de bankrekening te krijgen, en hun baan niet echt leuk vinden. Dus met een lichte tegenzin elke dag op tijd op staan om naar hun werk te gaan.

In het tweede geval: hoewel je je werk wel leuk vind, zou het fijn zijn om gewoon te kunnen zeggen: De komende maand werk ik niet. Of ik ga nu 6 maanden de wereld rond. Veel mensen kunnen dat niet, omdat het salaris bepaald dat ze thuis moeten zijn. Men is een slaaf van de hypotheek en de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er in het leven nog zoveel meer leuke dingen te doen zijn dan alleen maar werken ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is vinden de meeste mensen hun werk leuk of enigszins leuk, maar werken betekent ook een bepaalde druk en verplichtingen en dat is soms echt minder.
Dus ik kan me heel goed voorstellen dat een dag minder hiervan echt fijn kan zijn. Kun je meer tijd besteden aan dingen die wat vrijblijvender zijn zoals meer tijd aan je gezin, je hobby, of helemaal niets doen, je boek uitlezen, enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je vraag als een dag minder te werken, kloptn dat? Als dat idd je vraag is dan is het voor mij persoonlijk zo (ben een halve dag minder gaan werken) dat ik nu op mijn 'vrije' middag de tijd heb om mijn hele huis door te werken en soms wat achterstallige klusjes te doen en dan lekker de avonden en het weekend niets om handen te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je dan voor even je dagelijks/wekelijks vaste ritme kan stoppen. Er word(t? ;) zoveel van je verwacht als je werkt en dan zit je (lijkt me) snel in zo'n sleur waar je dan van droomt om even uit te kunnen springen. Ik heb zelf nog geen werk, maar als ik het even als zie als een dag geen studie door de weeks.. nou daar droom ik ook vaak van. Soms heb je het gevoel vast te zitten in een bepaald patroon. Een patroon die je leeft omdat dat van je verwacht wordt. Dan is het heerlijk om af en toe eens je fantasie de vrije loop te laten gaan en te denken.. ohh ik zou volgende week wel in het vliegtuig willen stappen en dan voor een tijd willen rondreizen door Amerika. Maar ja, dat is dan puur dromen, want de plicht roept.. moet met school bezig.. en ik het ook niet genoeg geld om dat te doen.
Maar om het allemaal een beetje 'dragelijk' te maken kun je die dingen ook in je dromen uitvoeren. Dan maak je het toch een beetje mee! In je dromen kun je alles doen wat je wil en dat is toch heerlijk?! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze dromen er niet alleen van ze willen het ook graag. Dit komt omdat ze niet tevreden zijn met het werk wat ze (moeten) doen en dat zijn er vele zoals je zelf al indirect sugereert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat velen tegenwoordig moeten werken ipv mogen. . En al wat moet gaat op een duur tegenstaan. . En als het dus wat minder hoeft dan staan we vooraan in de rij. . Ook denken velen dat ze door die ene dag meer meteen een ontzettend veel vrije tijd meer hebben om dan later te ontdekken dat die dag heel snel weer vol gepropt maar andere zogenaamde vrijwillige verplichtingen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik droom er (nog) niet van om op een dag te stoppen met werken, maar ik droom er wel van om één dag per week minder te kunnen werken.

Waarom is dat? Ik werk nu 5 dagen per week, vervolgens kom ik thuis en huishouden en kinderen leggen beslag op mij. In het weekend zijn er ook allerlei bezigheden.

Wat mij heerlijk lijkt is dus een dag minder werken, de kinderen zijn naar school, ik doe op mijn gemak wat huishoudelijke zaken en ga dan op de bank zitten met een pot thee en een goed boek. Eindelijk.... tijd voor mezelf, helemaal mezelf alleen.

Dus uiteindelijk gaat het erom dat je niets moet, hoe je jouw vraag ook interpreteert. Het op een dag niets meer moeten, en tot rust komen, alles van je af laten glijden en tijd voor jezelf nemen........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze geen plezier hebben in wat ze doen.!