Mijn zusje is aangerand geworden op het werk en de werknemer wilt de achternaam van de dader niet vrijgeven, wat moet ik doen?

Ze werkt er nog niet heel lang, dus ze kent de namen van de meesten niet. De dader is op staande voet ontslagen, maar haar werkgever wilt niks meer doen en wilt ook geen achternaam geven zodat zij er verder mee kan.

Wat moet ik hiermee doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Aangifte doen bij de politie en daar tevens zeggen dat werkgever de naam niet wilt zeggen
Dan neem ik aan dat zij dat wel veder oplossen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangifte doen bij de politie en het voorval uitleggen. De politie zal zch in verbinding stellen met de werkgever om de identiteit van de werkgever te achterhalen. Als uw zus lichamelijks of geestelijke schade heeft opgelopen kan ze best bij haar huisarts langs gaan en deze vaststellingen laten doen. De politie zal normaal ook slachtofferhulp inschakelen, het kan nooit kwaad hierop in te gaan.
Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo de opmerking over ALS ze schade heeft opgelopen?
Het lijkt me nogal logisch dat ze schade heeft opgelopen met name geestelijk. Niemand komt daar ongeschonden vanaf.
Voor de rest een prima antwoord dus toch een plus. En inderdaad, lichamelijke sporen kunnen als bewijsmateriaal dienen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dat zo geschreven omdat alleen een dokter dat kan vaststellen. Wij kunnen dat denken en uw zus kan dat zeggen. Maar op gebied van bewijsvoering telt alleen de expertise van een arts. Dat er sporen zijn en schade is zal mee bepalen dat er een zaak komt. De dader gaat zich eruit trachten te praten. Als het woord tegen woord is zou dit wel eens op een seponering kunnen uitdraaien. Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook zonder aantoonbare schade is aanranding strafbaar. (gelukkig wel zeg...) Geestelijke schade is natuurlijk nooit hard aan te tonen. Het is maar net wat het slachtoffer er zelf over vertelt. Geestelijke schade zal er echter altijd zijn als het daadwerkelijk gebeurd is.
Fysieke sporen zijn altijd goed als bewijs, maar niet altijd aanwezig. De dader is op staande voet ontslagen, dat zal niet zonder reden zijn. Waarschijnlijk zag de werkgever voldoende bewijzen voor zijn schuld.
Door getuigenverklaringen misschien of een bekentenis?
Genoeg materiaal in elk geval voor de politie om te onderzoeken.