Waarop is een limiet op geld gebaseerd?

In de omloop daarvan..
Waarom een limiet?
Als dat niet het geval zou zijn...waarom zou er dan niet geld gecreeerd worden voor diegene die in levensbedreigende situaties verkeren door armoede?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Het geld word minder waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als dat zo kon, zouden wij allemaal in armoede verkeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarde van geld (alles)word bepaald door de vraag (schaarste ) bij ongelimiteerd geld uitgeven stijgt de inflatie naar record hoogte wat de stabiliteit van de valuta ernstig aantast zodat je met het geldvan vandaag morgen niets kunt kopen. Dat zou de inflatie aanwakkeren tot hyperinflatie (oa de mede oorzaak van Wo2 en in het recentere verleden in Zimbabwe) waarbij bijvoorbeeld een ei miljarden zou kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld creëren door hard te werken en dat aan die arme bedreigde mensen geven is de enige optie. Zomaar geld bijdrukken gaat niet. Want wat zou er gebeuren als plotsklaps iedereen miljonair werd? Dan zou niemand nog iedere nacht broodjes willen bakken voor een schamel loontje. Maar aangezien wel iedereen zal willen eten wordt er flink geboden op het brood dat er nog wel is. Een brood kost dan misschien wel duizend euro. Veel duurder in ieder geval. Of eigenlijk: het geld wordt veel minder waard.