Klopt het dat alle volwassen leden van het koningshuis VWO hebben gedaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ivana
10 jaar geleden
Prinses Beatrix waarschijnlijk niet. VWO bestond toen nog niet. Zij heeft een HBS, Lyceum of Gymnasium diploma, waarna zij in Leiden heeft gestudeerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dat zal ook gelden voor Pieter van Vollenhoven en Prinses Margriet. Prinses Maxima komt uit Argentinië en daar zal ze vast geen Nederlandse VWO hebben gevolgd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je studeert in Leiden heb je wel VWO niveau Ivana
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze heeft inderdaad gymnasium.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou er nou nooit een tussen zitten die liever naar het VMBO gaat? Lekker timmerman worden of zo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je gaat na de basisschool niet naar het vmbo als je havo/vwo hersenen hebt Helene. Dat doet geen enkel kind. Als je op havo/vwo timmerman wilt worden kan dat natuurlijk altijd maar in die kringen is de kans op timmerman willen worden wel een stuk kleiner. Zo worden ze niet opgevoed en dan krijg je dat ook niet snel in je hoofd.
Ivana
10 jaar geleden
Helene bedoelt gewoon of er geen prinselijke telgen met minder dan middelbare hersenen zijn. ( Zoals in België bijvoorbeeld ;) )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana: ze heeft het over LIEVER timmerman worden en naar het VMBO willen. Het is duidelijk dat de huidige generatie bovengemiddeld slim is. Een wat minder kind kun je met dure bijlessen ook nog wel door het VWO krijgen maar een echt studie wordt lastiger.

Antwoorden (1)

Het koninklijk huis (ik hoop dat je dat bedoelt) bestaat sinds 30 april uit 10 volwassen leden:
Beatrix heeft gymnasium
Margriet ook gymnasium
Willem-Alexander VWO
Constantijn ook VWO
Pieter van Vollenhove heeft rechten gestudeerd dus dat betekent ook VWO niveau
Laurentien heeft geschiedenis gestudeerd dus ook VWO
Alleen Maxima heeft geen VWO natuurlijk maar heeft wel gestudeerd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7 volwassenen en 3 kinderen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Foutje: ik wilde neerzetten: 7 volwassen leden, nu staat er 10 volwassen leden.
ronron1212
10 jaar geleden
Willem-Alexander woonde in zijn jeugd in Kasteel Drakensteyn in Lage Vuursche, gemeente Baarn. Hij ging er naar de Nieuwe Baarnse School en later naar Het Baarnsch Lyceum. De middelbare school vervolgde hij in 1981 bij het Vrijzinnig-Christelijk Lyceum in Den Haag. Vervolgens haalde hij een International Baccalaureate aan het Atlantic College in Llantwit Major, in Wales. Daarna studeerde hij geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Leiden, waar ook zijn moeder en zijn grootmoeder hadden gestudeerd. In zijn studententijd kreeg hij de bijnaam "Prins Pils" wegens het enthousiasme waarmee hij zich in het studentenleven stortte. In 1993 behaalde Willem-Alexander zijn doctoraalexamen;
Bijna alle volwassen leden van het koninklijkhuis hebben een universitaire studie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat wil je nu zeggen met je citaat ronron?
ronron1212
10 jaar geleden
Pelle
Willem-Alexander Baarnse School en later naar Het Baarnsch Lyceum Bijna alle volwassen leden van het koninklijkhuis hebben een universitaire studie. dus lyceum of zeker ander vwo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, ok maar snap je dan niet dat ik niet begrijp wat je met zo'n geciteerde tekst wil zeggen als je er niets bij zet? Je was het dus gewoon met mij eens. Het is handiger om dan te zeggen: Klopt zie: ......
ronron1212
10 jaar geleden
jou antwoord Willem-Alexander VWO mijn antwoord Willem-Alexander Baarnse School en later naar Het Baarnsch Lyceum
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij zijn broers staat wel VWO.
Ivana
10 jaar geleden
VWO betekent niets meer of minder dan Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs. Als je dit letterlijk neemt heeft Maxima dit ook, anders had ze geen universitaire studie kunnen volgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom zeg ik dat ze gestudeerd heeft. Ze kan geen VWO hebben.
Ivana
10 jaar geleden
Er is ook voorbereidend wetenschappelijk onderwijs in Argentinië.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze kan geen VWO hebben net zoals Beatrix geen VWO kan hebben want bij Beatrix bestond het niet en bij haar heeft ze geen onderwijs volgens het Nederlandse systeem gevolgd maar ik ben er wel een beetje klaar mee.
ronron1212
10 jaar geleden
Pelle ze hebben allemaal geen VWO maar Lyceum gedaan
ronron1212
10 jaar geleden
Vergeet ik nog even te vermelden dat dat allemaal onder VWO wordt begrepen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, precies dat laatste bedoelde ik ook al die tijd maar dan nog: Friso en Constantijn hebben WEL VWO staan, alleen Willem-Alexander niet.
ronron1212
10 jaar geleden
Beste Pelle het heet VWO maar ze hebben alle op Het Baarnsch Lyceum in Baarn gezeten.
friso heeft dat in 1981 inruilde voor het Eerste Vrijzinnig Christelijk Lyceum in Den Haag