Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom moet je nu OV gebruiken om met de bus te reizen?

Het is nogal raar want je kan beter strippenkAart kopen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
530

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De strippenkaart is (grotendeels) afgeschaft en is/wordt vervangen door 1 systeem wat geldig is voor alle openbaar vervoer: De OV_chipkaart.

De OV-chipkaart is voor de bus eigenlijk een moderne versie van de strippenkaart, je betaald voor de reis tussen in - en uitcheckpunt en evt. aanvullende produkten (kortingen,abonnementen) staan ook meteen op de kaart, zodat altijd de juiste prijs berekend kan worden.

Overigens kun je altijd nog een los kaartje kopen in de bus als je geen OV-chipkaart hebt, maar dat dan is je reis wel duurder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel jammer heltijd opladen(behalve als je automatisch hebt)

Andere antwoorden (4)

omdat de overheid denkt dat dit beter en handiger is, maar eigenlijk draait het om geld natuurlijk. het is nog niet zeker of de strippenkaart er helemaal uit gaat, omdat veel gezeur kunnen krijgen met het tourisme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is de bedoeling dat de strippenkaart gaat verdwijnen. In Amsterdam bijvoorbeeld is dit al het geval. waarom? uiteindelijk winstbelang
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is doodsimpel!

De overheid denkt dat dat makkelijker is.
Ten 2e krijgt de overheid er een 2e bonus bij!
Wat veel mensen zich namelijk niet realiseren is dat ze precies kunnen zien wie wanneer van welke leeftijd waar naartoe gaat!!!!

Zo zijn ze bijvoorbeeld van plan om te gaan bezuinigen op het OV door bus en tramlijnen te schrappen.
Nu kunnen ze precies zien welke bus en tramlijnen het drukst bezocht zijn, en kunnen ze heel nauwkeurig en precies de boel opdoeken.

Verder kan de NS nu de dienstregeling beter afstemmen omdat ze precies weten wanneer welke reiziger waarnaartoe gaat!

Bovendien spekken we met z'n alle de overheid om massaal 7,50 voor een chipkaart op tafel te leggen.

De andere kant is wel dat het systeem handen vol met geld heeft gekost.
Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de overheid een grote fout heeft gemaakt.
Maarja, dat willen ze natuurlijk nooit toegeven...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het handiger is. Ik reis bijna dagelijks met de trein, bus en metro. Voor mij is het veel handiger om gewoon een OV te hebben waarop een bepaald bedrag staat. Dan hoef ik niet moeilijk te doen met losse strippenkaarten en treinkaarten. De ene maand reis ik meer dan de andere maand, dus een abonnement is ook niet altijd handig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding