klopt het dat ik recht heb op een maand pensioen van mijn overleden moeder,daar mijn vader krijgsgevangene was?

indien dit klopt,tot wie moet ik mij wenden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dit klopt niet, aannemende dat uw moeder WUBO of WUV pensioen had na het overlijden van uw vader die krijgsgevangene was. In de brochure: financiele ondersteuning voor de nabestaande (Wuv en Wubo) is het volgende te lezen: Bedrag ineens na overlijden: Als uw partner een maandelijkse uitkering had, ontvangt u een bedrag ineens. Dit bedrag is twee maal de bruto uitkering die in de maand van overlijden is betaald. Bij een AOW-pensioen is het zo wanneer 1 van de gehuwden komt te overlijden de partner recht heeft op 1 maand extra AOW. Bij de WUBO of WUV is dat twee maanden. Deze uitkering zal uw moeder na het overlijden van uw vader hebben gekregen. U als kind heeft nergens recht op na het overlijden van moeder. U moet voor informatie over de nabestaandenuitkering WUBO / WUV zijn bij de SVB. Tel: 071-5356500

Bronnen:
https://www.svb.nl/Images/9562NX.pdf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100