stel je vind een eiland, mag je die dan van jou verklaren? (zie uitleg)

Stel: Er ontstaat een eiland in de Atlantische Oceaan dat bij geen een land dichtbij ligt. Jij vindt het als eerst, mag je het dan van jou verklaren en je eigen regels bedenken???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Elk land heeft watergrenzen (territoriale wateren), net zoals in de lucht. Een eiland ontstaat niet zo 1, 2, 3. Daarnaast is een eiland niet ineens bewoonbaar. Het zal vaak een groot gesteente zijn.

Om je vraag toch correct te beantwoorden, door het me voor te stellen dat er ineens een werkelijk, bewoonbaar eiland ontstaat met palmbomen en een hagelwit strand, denk ik dat je je aan de regels moet houden van het land waarin het eiland zich bevindt (watergrens). Welk land en welke regels deze hanteert weet ik niet.