Waarom worden sommige diensten als maar duurder?

Neem nou bijvoorbeeld de NS, zei verhogen ieder keer maar weer de prijs. Ik zag dat ik na mijn zomervakantie ook weer 30cent meer moest betalen voor mijn dagelijkse retourtje (€6.20) Hoe komt dat het steeds duurder wordt en nooit eens goedkoper? Wat is eigenlijk de grens van zoiets, is er eigenlijk wel een grens, of moet ik of 5 jaar €10,- euro gaan betalen? Kort om hoe zit dat eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Tja, het hele leven wordt alsmaar duurder, en daar zit ook de NS bij. Gelukkig krijgen we zo af en toe een beetje inflatiecorrectie in de vorm van een CAO-verhoging.

Er is helaas geen grens zoals jij dat vraagt. Wel is het zo dat als de prijs niet meer klopt met wat je ervoor terugkrijgt, dat dan de hoeveelheid passagiers in de trein zal afnemen. En dat is zeker niet de bedoeling van NS, dus ze zullen de prijs telkens alleen maar verhogen met een beetje, om de stijgende kosten (materieel en personeel) te kunnen betalen.
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hiervoor zijn meerdere redenen. Voorbeelden:
aangescherpte (verkeers)veiligheid, aangescherpte milieumaatregelen / duurdere energieprijzen, de privatisering die op de langere duur voor hogere lonen zorgt (wat de klant natuurlijk moet betalen), minder subsidies van de overheid, wijziging in de politiek in 't algemeen, etc. etc.
Het is door de vele vele factoren onmogelijk om de prijs in de wat verdere toekomst nauwkeurig te kunnen bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk om de winstmarge van dit jaar te halen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de brandstofprijzen gaan ook omhoog de ns is (helaas) geen garitatieve instelling en spellt daar op in door hu alternatief ook duurder te maken. daarbij zijn prijsverhogingen in meer of mindere mate het gevolg van inflatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is vooral,omdat de service die geboden wordt steeds beter wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen die bij de NS werkt wil er ook graag iets op vooruit gaan. De rekening daarvan mag jij betalen, want niemand anders kan er voor opdraaien.
14 jaar geleden
De managers willen nu meer verdienen, omdat ze geen bonus meer krijgen.