Maakt de PVV misbruik of gebruik van ''vrijheid van meningsuitting''?

Is dit terecht en waar is het op gebaseerd?

Toegevoegd na 47 minuten:
Ik doel meer op de huidige actualiteit rond Wilders… Hij zou bepaalde dingen hebben gezegd waarvoor hij is aangeklaagd..
Ter verdediging beroept hij zich op vrijheid van meningsuitting…

Is dit terecht?

Excuus heb me vraag verkeerd gesteld..

Weet jij het antwoord?

/2500

De PVV maakt daar gebruik van. Voor zover ik als niet-krantenlezer heb meegekregen is een zekere heer Wilders aangeklaagd omdat hij leljke dingen gezegd zou hebben. De PVV als geheel niet. Dus ga ik er van uit dat ze er geen misbruik van hebben gemaakt. Want anders had vast iemand er iets over geroepen en een minister zo ver gekregen de hele PVV voor de rechter te laten dagen.

Ze maken er gebruik van, en dat is hun goedrecht! Het moet toch mogelijk zijn voor iedereen om zijn of haar mening te uiten, we leven immers in een "vrij" land.

in mijn ogen spreken we hier van misbruik. de heer wilders doet groepen mensen stelselmatig pijn met zijn uitspraken en blaast vele zaken op. Hij overtreed tevens verschillende artikelen van onze grondwet.

Geert Wilders en zijn partij PVV (het woord zegt t al Partij vd Vrijheid) maakt er gebruik van wat hun goed recht is we leven in n democratisch land. De aanklacht tegen Ozze Geert,is nt meer dan n farce om de moslims rustig te houden en er geen rellen of erger uitbreken! Verder wil k nog kwijt dat ze n heel normaal partij programma hebben en wat dat betreft nt afwijken van andere partijen!!!

Ze maken gebruik van de mogelijkheid en misbruik om het als excuus te gebruiken.

Mijn inziens kan je geen misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting, enkel gebruik. Die expliciete bescherming van die vrijheid door de wet bestaat juist voor afwijkende meningen, een mening waar iedereen het mee eens is behoeft geen bescherming. Wilders maakt dus gebruik van de vrijheid van meningsuiting. En hoe oneens men het ook met hem is, eigenlijk zou iedere Nederlander keihard ervoor moeten vechten dat hij die mening kan en mag uiten.

Ja, dat denk ik wel. Omdat elke politicus misbruik maakt van de vrijheid van meningsuiting. Iedereen die zijn mening uit met een ander doel dan het uiten van zijn mening maakt feitelijk misbruik van de vrijheid van meningsuiting.

Het is in Amerika duidelijk uitgezocht en afgewogen in het kader van het Second Amendement: de vrijheid van meningsuiting is absoluut en wordt slects beperkt wanneer je de samenleving direct in gevaar brengt. ‘Bom’ of ‘Brand’ roepen in een bioscoop is derhalve verboden de rest is alles toegestaan. Onderdrukking van de vrijheid van meningsuiting is veel gevaarlijker. Wil je echt leren hoe dat zit volg dan onderstaande link: http://video.google.com/videoplay?docid=6379618149058958603# Ik denk dus dat het proces tegen Wilders Nederland in gevaar brengt. Tevens vraag ik mij af waarom, toen de imam van die Amsterdamse moskee preekte en schreef, dat je alle homo’s van 21 hoog naar beneden moest gooien, waarom die man niet is ingerekend wegens haatzaaien. \Ik vrees dat de regering gewoon bang is. Het zal je duidelijk zijn, dat ik denk dat Wilders het slachtoffer is van een politiek proces. Voor de duidelijkheid: ik ben geen Wilders aanhanger en heb mij voorgenomen in de komende periode VVD te stemmen. Wil je discussie voor het hooggerechtshof in de USA bekijken blader dan in de volgende link (waarschuwing: juridische verhandelingen): Zoek(CTRL F) op 'FREE SPEECH CASES': http://www.answers.com/topic/oliver-wendell-holmes-jr Zeer leerzaam en levert ook een stuk bewondering voor ht werk van de rechters op.

Hij maakt gebruik van de vrijheid van meningsuiting. Letterlijk genomen kan je van de vrijheid van meningsuiting geen misbruik maken. Wilders ontzegt echter anderen hun mening vrij te uiten en daar zit volgens mij het probleem.

Wilders zou in de eerste nooit aangeklaagd mogen worden! Moslims noemen ons christenhonden en daar zegt niemand wat van. Het wordt altijd van een kant bekeken. De PVV maakt gebruik van de vrijheid van meningsuiting, als REACTIE op het respectloze gedrag van veel moslims en marokkanen in ons land.

De PVV maakt gebruik van het recht op vrijehdi van meningsuiting. Zodra ze daar misbruik van maken kom je in eengrijs gebied. Ze testen continue de grenzen, en je ziet dat er nu door de rechter gekeken wordt of deze grens neit overschreden wordt. Dus nu zijn ze een stapje te ver gegaan en hebben ze misschien misbruik gemaakt van hun recht.

De pvv maakt daar zeker dankbaar gebruik van. En hij gaat net zover, het nog net acceptabel en verdedigbaar is. Hij zoekt heel bewust de grenzen op. Persoonlijk vind ik dat hij te ver gaat. Hij discrimineert nl wel. Ik kan ook niet ongestraft tegen iedereen wat roepen. Dan rekenen ze mij ook af op mijn woorden. Stel je voor iets kleins, mijn vriendin vraagt hoe haar mooie trouwjurk haar staat. Ga ik dan in het kader van vrije meningsuiting vertellen dat het een soepjurk is en dat ze volledig voor gek loopt! Nee, er horen aan deze vrijheden ook nog fatsoensnormen gekoppeld te worden. Het een kan niet zonder het andere.

De PVV maakt gebruik van de vrijheid van meningsuiting en maakt misbruik van de mensen die er niets van begrijpen. Vrijheid van Meningsuiting is niet het zelfde als de menigte beledigen. Wildert roept en roept en soms terecht, maar ook belangrijk of belangrijker is om met een oplossing te komen. De vader die roept dat zijn kind stout is en geen maatregelen voorstelt/neemt waardoor het kind niet meer stout is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100