Is het mogelijk een parkeervergunning te krijgen in Amsterdam i.v.m. werk of iets dergelijks? Zonder dat je daar woont? Zoiets als een bezoekerspas?

Ik moet hier maandag t/m vrijdag heen van 9.00 tot 16.00
Aangezien het per uur 4 euro is, wordt dit onbetaalbaar..
Ik kan niet zomaar even 150 euro per week uitgeven aan parkeerbonnetjes..

Ik weet bijvoorbeeld in gemeente Den Haag is dit mogelijk. Je kan een bezoekersvergunning aanvragen voor een maximum van 4 maanden per jaar. Maar ik heb geen idee hoe dit in Amsterdam geregelt is.. Of het uberhaupt mogelijk is om daar een vergunning te krijgen zonder dat je daar woont..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Balen als je bedenkt dat er vast mensen zijn met een parkeervergunning die van ma/vr van half 9-18 uur weg zijn ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wauw, je geeft me nu toch een goeie tip..
Even vrienden worden met 1 van de bewoners daar
haha bedankt!
ronron1212
10 jaar geleden
Dat werkt niet jammer genoeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was ook maar een grapje ronron want iedereen weet dat dat niet kan....

Antwoorden (1)

Parkeerbeheer Amsterdam heet tegenwoordig Cition. Op hun website kun je vinden hoe je een dag-, week- of maandvergunning kunt kopen. Deze zijn bestemd voor bezoekers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja alleen schiet ik daar niet veel mee op. Een maandvergunning in dat gebied is zo'n 420 euro..
Dus dan scheelt het niet echt veel..
& is het nog veel te duur..
Voor dat geld kan ik beter een extra kamer huren in Amsterdam haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, erg hè. Het bestaat dus wel, maar het is vreselijk duur. De vorige reageerder had een goedkopere oplossing. Ik hoop dat het openbaar vervoer een optie voor je is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel een oplossing en een antwoord op je vraag maar inderdaad het scheelt niet zoveel omdat jij er maar 7 uur staat en voor 6 uur moet betalen. Je kunt dus een week staan voor 120 euro terwijl jij nu 140 betaalt. Als jij vier dagen lang zou parkeren ipv vijf dagen kort zou je vier dagkaarten kunnen kopen. Die kosten dus 24 euro per stuk.