waarom is het Indisch Monument , in Den Haag, geheel ingepakt in witte doeken, en hoe lang gaat dit duren?

En wat gebeurt er met alle rouwbloemen, die daar normaal door iedereen die met Indië een band heeft, daar worden gelegd?
En is het monument wel weer open op 15 augustus (de dag van de bevrijding van Indië)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het monument wordt op het ogenblik opgeknapt en zal op 15 augustus (en waarschijnlijk al veel eerder: begin juli) weer in volle glorie te zien zijn.
Pieter2011
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank, Pieter!
Maar weet je toevallig ook wat er nu gebeurt met de rouwbloemen van de oud-indië-gangers?
Toevallig heb dinsdag een crematie van een dame, die vele jaren in Indië heeft gewoond, en haar bloemen wou ze, net zoals mijn ouders jaren geleden, graag bij het indisch monument leggen.
Nu, bij zo'n ingepakt monument, is daar de traditie wel een beetje af.
Is er misschien eenalternatief? Normaal zou ik me hierin vastbijten, en pas loslaten als ik een antwoord zou hebben...
Nu echter, met nog maar één dag voor de begrafenis, kan ik dit even niet opbrengen! Het "beste antwoord" is natuurlijk voor jou!
Meer hulp: meer dan welkom!
Pieter2011
10 jaar geleden
Oh joh, ik had je graag geholpen, maar ik heb geen idee wat je het beste kunt doen. Ik heb nog op internet gezocht naar een andere plek in Den Haag waar Indische slachtoffers worden herdacht (ik dacht nog even aan een begraafplaats) maar heb daarover niks kunnen vinden. Sneu hoor, dat je geen gevolg kunt geven aan haar wens om de bloemen bij het monument te leggen. Gewoon pech, want het monument zou begin juli worden opgeleverd, begrijp ik. Jammer dat ik je niet verder kan helpen. (En die punten maken me niets uit hoor, het gaat mij 'om het spel'....)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kun je informeren bij een begrafenisondernemer.