Deze ludieke uitspraak kan enerzijds doelen op:

het plot van het verhaal in de zin van 'de clou' of 'the point' van het verhaal

ofwel

het plot in de zin van het plan of de structuur van een verhaal

Hoe dan ook ga ik er bij deze uitdrukking van uit dat het grappig bedoeld is en eerder in beperkte kringen gebruikt wordt.

Anyway, Have Fun Anyway!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
constant
10 jaar geleden
Dank je wel
Wat bedoel je met "ïn beperkte kringen"?
Computoon
10 jaar geleden
De kring van lolbroeken, wellicht :-)
constant
10 jaar geleden
welke bepaalde kringen bedoel je?

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is hier een woord fout overgenomen of heeft iemand grappig proberen te zijn.

Het is de portee van een verhaal, de 'strekking', de les die eruit te leren valt.
Computoon
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Misschien heeft de vraagsteller het word alleen gehoord, niet gelezen, en heeft hij "pate" verstaan.
Antoni
10 jaar geleden
word = woord
Cryofiel
10 jaar geleden
Ooooh - dus er had paté moeten staan, en niet pate!
Computoon
10 jaar geleden
Inderdaad. Da's helemaal lachen: iemand die leuk wil doen op een zodanige manier dat het onbedoeld weer niet leuk is;-)