PostNL bericht dat ik porto bij moet betalen. Ik ben me van geen kwaad bewust. Wat te doen?

Ik ontvang een officieel uitziend kaartje van PostNl waar op staat dat ik €1,10 moet bijbetalen omdat ik onvoldoende gefrankeerde post heb verstuurd of ontvangen. Ik heb geen van beide gedaan voor zover ik weet. Moet ik nu verder nog iets doen of moet ik het hele kaartje maar vergeten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou er niets mee doen tenzij ik mijn schuld bewust was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent verplicht om te betalen maar het kost hen veel moeite en geld om er achteraan te gaan dus waarschijnlijk hoor je er niets meer van als je niet betaalt. Je zou ook kunnen informeren om welke post het gaat. Dat moeten ze volgens mij kunnen zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed lezen want je kunt wel zien waar het om gaat. Vaak gaat het om post wat naar JOU is gestuurd, deze post heeft dan een sticker gekregen met zwarte letters waar iets op staat als 'frankering gecontroleerd'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-versturen/portokosten/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je ontvangt de post met te weinig porto pas als je de €1,10 hebt betaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
NO WAY! Je hebt het echt helemaal fout, juist niet. De post stuurt die envelop juist meteen door omdat de post weet dat sommige poststukken gewoon bezorgd moeten worden. Dat staat ook in je brief en ik bezorg regelmatig beide poststukken op 1 dag tegelijk! Geen dingen zeggen waar je niets over weet, het is ook veel te duur voor postnl om die poststukken eerst achter te houden en dan weer op te gaan zoeken als er betaald is.

Het beste antwoord

Op de kaart staat als het goed is vermeld hoe je het betreffende poststuk via internet kunt bekijken. Je ziet dan bijvoorbeeld van wie het afkomstig is, of naar wie het gestuurd is. Je kunt de strafport dan betalen, en als je er waarde aan hecht, de kosten bij de "dader" verhalen.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad je kunt inloggen je ziet dan een foto van het poststuk.
Tenzij het uit het buitenland is maar dan weet je vaak ook al voldoende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, ik heb het gevonden, dank u!