Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het zijn dat het gehele testament van mijn moeder publiekelijk zichtbaar is wereldwijd?

Tijdens het tekenen van een voorlopig koopovereenkomst betreffende een woning die ik uit een nalatenschap heb verkregen, kwam de koper met een volledig testament van mijn moeder. Deze staat als eigendomsakte geregisteerd bij het kadaster. Deze is door een ieder voor €24,95 te verkrijgen! Is het daadwerkelijk mogelijk dat elk bewoner van deze aardbol de laatste wil van mijn moeder kan kopen c.q. inzien?

MVG,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
485

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Vreemde zaak!
Het is mogelijk dat een notaris hier buiten zijn boekje is gegaan.
Ik zou eens bij het kadaster informeren hoe zij aan dat testament komen.

Het Centraal Testamentenregister (CTR) is een database waarin de (kandidaat-)notarissen registreren wie, wanneer en bij welke notaris een testament heeft opgemaakt. Het CTR biedt geen inzage in de inhoud van het testament, maar beantwoordt wel de vraag of een overledene een testament heeft en bij welke notaris deze zich bevindt.
Over de inhoud van een testament is bij het CTR niets bekend. U kunt zelf een afspraak maken met de betreffende of een willekeurige notaris.

De notaris verstrekt alleen aan direct belanghebbenden (bijvoorbeeld erfgenamen) informatie over de inhoud van het testament.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding