Hoe flans ik een "maffia-outfit" in elkaar, en wat moet ik me daar bij voorstellen?

ik, vrouw, 52 jaar, ben uitgenodigd voor een feest waar ik geacht word in maffia outfit te verschijnen.
wie heeft, liefst niet te dure, tips wat aan te trekken?

Rieneke1
14 jaar geleden
11.5K

Het beste antwoord

Heb je een mantelpakje? Of een zwart jurkje? Als je dat combineert met een hoed, zware oogmake-up, rode lippen en hoge hakken, kom je al een heel eind als mafia godmother.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

zi afbeelding. Gewoon sijlvol in compleetwit of zwart met ev zware zonnebril & hoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maffia-vrouwen dragen toch altijd van die glitter and glamour jurken?
Die kun je bij een kringloopwinkel wel halen, is ook niet duur.
Rode lipstick, veel make up en diamanten sieraden en je bent helemaal top maffia!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je gaat als zo'n typische Italiaanse la mamma.
Je ziet haar wel in die spaghettisaus reclame.
Knot op het hoofd,lange zwarte of beetje ouderwetse jurk en streng kijken.
Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan vast wel ergens op internet een fotootje vinden waarop het illustere duo Bonny en Clide staan afgebeeld. Zij had als ik het me goed herinner vaak een struisvogel om en een witte hoed op. Een vioolkoffer is natuurlijk ook een bekend attribuut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ook goed werkt, is een hoedje met een voile en verder helemaal 'killing' in het zwart. Er is vast wel één van je zoons net neergeknald..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plusje voor die neergeknalde zoon
Als vrouw Zwarte jurk met zwarte handschoenen en zwarte hoofddoek. De kleding van een mafiavrouw in de rouw. En dat zijn ze meestal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mafia-leden zien er heel gewoon uit, normaler dan jij zou verwachten... Het zijn bank-medewerkers of verzekerings-agenten en noem maar op... En als jij je gaat kleden als Mafia-baas, weet dan zeker dat zij zo niet gekleed gaan...
Net zoals zware jongens niet een zwart-wit gesteept pak aan hebben, kleden Mafiosi zich anders dan de mode...

Misschien heb ik toch een tip voor je... Sommige "huizen" verlangen als eeuwige trouw de opoffering van een vingerkootje... Maar ik denk niet dat je je ZO wilt kleden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze gaat dan ook niet infiltreren in de maffia, ze gaat naar een themafeestje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat me niet lachen Xinix, oh wacht, je laat me ook niet lachen.
Maffia outfit voor dames is niet moeilijk en je hebt vast wel iets in de kast hangen wat je daarvoor prima kunt gebruiken.

Charleston style is ook heel geschikt; inclusief een verenboa en zo''n lang sigarettenpijpje met haartooi maakt het geheel af.

Voor ideeen kijk eens op onderstaande album, die zijn van een Scarface themafeest. Meer maffioso kun je niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij feestwinkels kan je kijken maar ook bij uitgaanskleding en denk dan maar de maffia.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op deze site staan veel voorbeelden...je kunt het er ook bestellen en.....
.....na het feest retourneren?
(Foei muts...dat kan niet!)