Dubbele zorgtoeslag gehad, belastingdienst gebeld volgens hen klopt het, wat nu? zie uitleg

Vanmiddag zag ik op mijn rekening een bedrag van 352,00 euro staan, dit is een voorschot van de zorgtoeslag van jan-apr. Dat staat er bij. De twee dingen die hier zo vreemd aan zijn is het natuurlijk als eerste het bedrag, maar ook, minstens een half jaar lang kreeg mijn vriend de zorgtoeslag voor ons allebei. Het enige wat in onze situatie veranderd is, is dat mijn vriend sinds 1 feb. weer aan het studeren is. Ik heb natuurlijk even de belastingdienst gebeld en dit voorgelegd. De jongeman vertelde mij het volgende: ''het bedrag dat u heeft ontvangen is van u, en is van de afgelopen maanden omdat de zorgtoeslag weer alleen op uw naam is gaan lopen. ''krijg ik nu de volgende maanden dan minder/niets?'' de komende maanden krijgt u het vastgestelde bedrag van 88,- euro. '' Toch klopt dit niet, ik heb de afgelopen maanden wel gewoon mijn zorgtoeslag gehad, zodra mijn vriend het bedragen voor ons samen ontving kreeg ik de helft, 88,- euro. Ik heb nu dus voor januari en februari dubbele zorgtoeslag gehad. Mijn vriend heeft echter nu nog helemaal geen zorg toeslag gehad, dit kan ook komen omdat hij een andere bank heeft als ik.

Kan ik trouwens ergens, als ik bijvoorbeeld inlog met mijn digid, een overzichtje zien met de te ontvangen bedragen per maand van de zorgtoeslag?

Mijn vraag is nu toch, wat moet ik doen..?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

het bedrag "teveel" op een spaar rekening zetten en afwachten of de belastingdienst het niet alsnog terugvorderen. als je een medewerker van de belastingdienst spreekt die jou zegt dat het in orde is, is dat geen juridische grondslag om later het bedrag (als er een fout is gemaakt) niet teug te hoeven te betalen. ik heb ook wel is teveel geld gehad en meerdere keren gecheckt bij de belasting dienst of dit klopte waarna ze dit beaamde. desalniettemin moest ik het later toch terugbetalen. bij de belasting geld net als in het echte leven: als te mooi lijkt is het ook niet zo.

Je kan via www.toeslagen.nl inloggen met je digiD en dan kan je al je toeslagen en bedragen inzien. Ook wat je per maand ontvangt. Daar kan je ook wijzigingen doorgeven die dan meteen worden doorgevoerd. Hier kan je dus alles controleren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100